کد خبر: 167370
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۲:۲۳:۰۰
| |

سرمست خبر داد:

صدور مجوز فعالیت برای مجمع ایثارگران/ معیار یارانه احزاب همسویی یا انتقاد از دولت نیست

بهرام سرمست در ارایه گزارش از مباحث و مصوبات دومین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در سال 97 گفت: اولین مصوبه مربوط به تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران بود که طرح و با گستره کشوری مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

صدور مجوز فعالیت برای مجمع ایثارگران/ معیار یارانه احزاب همسویی یا انتقاد از دولت نیست
کد خبر: 167370
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه دومین مصوبه تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی بود که مطرح و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت،‌ گفت: همچنین سومین مصوبه با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

او همچنین گفت:‌ شناسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. در پنجمین مصوبه نیز مقرر شد مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در اجرای قانون جدید احزاب تا مورخه 14 خرداد 97 برگزار شود. البته موارد اعلامی کلیات مصوبات کمیسیون بوده که اطلاع رسانی می شود و بدیهی است که متن دقیق و جزییات مشوبات کمیسیون در مورد هر کدام از تشکل های فوق الذکر به صورت کتبی به متقاضیان از سوی دبیرخانه کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

او همچنین گفت: حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت تحزب بنا دارد 20 اردیبهشت سال جاری همایشی را تحت عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و فعالان مدنی و خانه احزاب ایران برگزار کند.

سرمست در ادامه در پاسخ به سوالی درباره یارانه احزاب گفت: اساسا همسویی با دولت و منتقد دولت بودن در این زمینه معیاری نیست و براساس پیش بینی هایی که صورت گرفته دو میلیارد اختصاص داده شده قرار شده که به خانه احزاب ایران اختصاص یابد و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است آن‌را هزینه کند.

سرمست افزود: از نظر ما خانه احزاب، همسویی دولت و غیرهمسویی دولت موضوعیت ندارد و خانه احزاب دارای سه فراکسیون اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالگرا (مستقل) است. البته ممکن است احزابی که تا 14 خرداد نتوانستند خود را با قانون جدید تطبیق دهند در این مورد بحث هایی را مطرح کنند که این بحث ها پذیرفتنی نیست.

او افزود: موضوع یادشده براساس دستورالعمل تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب است و بوسیله خانه احزاب هزینه می شود.

او در پایان گفت: همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره گیری آخرین یافته ها و نقطه نظرات و مشورت های اساتید دانشگاهی و فعالان حزبی برگزار می شود و گامی در راستای اموزش فرهنگ تحزب و نهادینه کردن بحث احزاب است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها