کد خبر: 167440
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۵:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

وضعیت کیفی آب چاه نیمه در سیستان نامناسب است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: متاسفانه وضعیت کیفی آب چاه نیمه یک در شمال سیستان و بلوچستان نامناسب است و باید در این زمینه هر چه سریعتر اقداماتی انجام شود.

وضعیت کیفی آب چاه نیمه در سیستان نامناسب است
کد خبر: 167440
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید رضا جانباز در کارگروه آب استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: چنانچه مشکلات این چاه نیمه برطرف نشود این مشکل به سایر چاه نیمهها نیز سرایت می کند.

وی افزود: شورای حفاظت سیستان و بلوچستان باید هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن مشکل چاه نیمه شماره یک اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ضمن توجه به اشتغالزایی در چاه نیمهها نباید در این مکانها پرورش ماهی انجام شود زیرا پسماند آن کیفیت آب را پایین میآورد.

وی بیان کرد: گرچه عقب ماندگی هایی در این استان وجود دارد که قسمتی از آن به توسعه نیافتن زیرساختها و قسمتی هم به اقلیم و جغرافیای آن بر میگردد اما دولت در راستای ارائه خدمات به مردم این خطه تلاش میکند و در همه نقاط استان طرحهایی در دست اجراست اما به این معنا نیست که توانستهایم همه مشکلات را رفع کنیم.

جانباز افزود: سهم سیستان و بلوچستان در توزیع اعتبارات برای طرحهای آبرسانی از میانگین متوسط کشوری بیشتر است و دولت به این استان توجه ویژهای دارد به گونهای که بسیاری از طرحهای آبرسانی استان 100 درصد اعتبارات را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: در این استان برنامه جامعی برای تامین آب شرب داریم و اگر در مصرف آب موجود در منطقه صرفه جویی شود مشکلی برای تامین آب شرب نخواهیم داشت.

جانباز تصریح کرد: از آن جایی که تبخیر آب در این استان زیاد است با حضور هیئتی از بانک جهانی از سیستان و بلوچستان بازدید خواهد شد تا کمکهای تخصصی به استان شود.

وی همچنین گفت: 124 طرح آبرسانی در کشور در حال انجام است که سالانه 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به این طرحها اختصاص مییابد.

جانباز بیان کرد: سهم سیستان و بلوچستان در توزیع اعتبارات در بخش آب و فاضلاب نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به مسائل سیستان و بلوچستان به ویژه آب این استان دارد.

جانباز تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات 10 و 12 اعتبارات بسیار خوبی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: وزیر نیرو همیشه دغدغه خاصی به مسائل آب سیستان و بلوچستان دارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تامین آب آشامیدنی مردم سیستان و بلوچستان در وزارت نیرو برنامههای جامعی داریم.

جانباز اظهار کرد: تمام نقاط جمعیتی سیستان و بلوچستان احصا شده است که در افق 1405 این نقاط چه میزان به آب آشامیدنی نیاز دارند.

مبنع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها