عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت:

دستورالعمل ناظر بر نشریات دانشگاهی سال 1386 فاقد وجاهت قانونی است

نماینده مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده که هیچ‌کدام از صورت‌جلسه‌های شورای مرکزی ناظر بر نشریات در سال‌های گذشته و دولت‌های نهم و دهم در این وزارتخانه وجود ندارد.

دستورالعمل ناظر بر نشریات دانشگاهی سال 1386 فاقد وجاهت قانونی است
کد خبر: 167446
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا نعمتی عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که ما تاکنون انجام داده‌ایم، متوجه شدیم که دستورالعمل ناظر بر نشریات دانشگاهی در سال 1386 بدون طی روند قانونی مندرج در ماده 5 مصوبه ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی تهیه و ابلاغ‌شده و لذا این دستورالعمل فاقد هرگونه اعتبار و وجاهت قانونی است.

نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت ادامه داد: علیرغم درخواست‌ها و پیگیری‌های متعدد چندماهه ما در شورای مرکزی ناظر، متأسفانه همچنان این دستورالعمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در حال اجراست.

نعمتی با اشاره به اینکه تغییرات اعمال‌شده در دستورالعمل تهیه‌شده در سال 1386 به نسبت دستورالعمل مصوب سال 1384، بسیار محدودکننده و ناقض حقوق شهروندی دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشگاهی و حتی بعضاً غیرقانونی است، گفت: وزارت بهداشت طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده که هیچ‌کدام از صورت‌جلسات شورای مرکزی ناظر بر نشریات در سال‌های گذشته و دولت‌های نهم و دهم در این وزارتخانه وجود ندارد. با این وضع معلوم نیست چگونه همچنان دستورالعملی که هیچ مستند قانونی برای تصویب آن وجود ندارد، در حال اجراست؟!

مدیرمسئول نشریه دانشجویی تلنگر، مسئولیت تمامی محدودیت‌های دست و پاگیر به وجود آمده برای فعالان نشریات دانشجویی در اثر اجرای دستورالعمل سال 1386 را متوجه مسئولان وزارت علوم و بهداشت دانست و گفت: مسئولان دو وزارت خانه علوم و بهداشت باید در قبال ادامهٔ اجرای این دستورالعمل غیرقانونی در دانشگاه‌ها پاسخگو باشند.

نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: متأسفانه پس از پیگیری‌های متعدد به این نتیجه رسیده‌ایم که عزم جدی و اراده لازم در هر دو وزارتخانه برای بازگشت به دستورالعمل قانونی مصوب سال 1384 و صیانت از حقوق و آزادی‌های قانونی فعالان نشریاتی وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها