مدیرکل اطلاعات استان قزوین اعلام کرد:

سال گذشته 40 نفر از مرتبطین گروهک‌های تروریستی در استان قزوین شناسایی شدند

مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: مقابله با تحرکات گروهک های تروریستی و تکفیری یکی از اصلی ترین ماموریت های سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است به طوری که سال گذشته 40 نفر از مرتبطین و مبلغین این گروهک ها در استان مورد شناسایی قرار گرفتند و همچنین شاهد دستگیری چهار نفر از عناصر مرتبط با این گروهک ها نیز بودیم. 

سال گذشته 40 نفر از مرتبطین گروهک‌های تروریستی در استان قزوین شناسایی شدند
کد خبر: 167471
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل اطلاعات استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گویی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: برای ما مایه افتخار است که امام خمینی(ره) چنین نامی را برای خادمان نظام و ملت در دستگاه اطلاعاتی کشور نهادند.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در حلقه نخست صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام قرار دارد،افزود: این مجموعه چشم و گوش بینای نظام است.
عضو شورای تامین استان قزوین با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(ع) در عین گمنامی و بی نام و نشان بودن خدمت رسان نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند،افزود: مردم باید بدانند که این سربازان سرافراز به دلیل حساسیت کار در دستگاه اطلاعاتی با وجود استعدادها و شایستگی های فراوانی که از آن بهره مند هستند قادر به استفاده از خیلی از موقعیت های اجتماعی و سیاسی نیستند و نمی توانند ابراز وجود کنند.
وی اظهار کرد: مردمی بودن در کنار توجه به قانون، شرع و اخلاق از ویژگی های انحصاری دستگاه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر سرویس های اطلاعاتی دنیاست.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب بوده و به حمدالهی از ابتدای تشکیل تاکنون، بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری پاک، خالص و انقلابی نیز مانده است و اگر این مجموعه وزارت توفیقی بدست آورده به دلیل همراهی و مشارکت مردم و هدایت های مقام عظمای ولایت،ایثارگری پرسنل خدوم وزارت و همراهی و هم افزایی تمامی نیروهای جامعه اطلاعاتی کشور با وزارت بوده است.


مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه در همه سرویس های اطلاعاتی دنیا به جز جمهوری اسلامی ایران هدف وسیله را توجیه می کند،افزود: اگر برای سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی ایجاب کند برای رسیدن به اهداف خود حاضرند در کشورهای منطقه مدارس، بیمارستان ها و اماکن عمومی را بمباران کرده و هزاران بیگناه را قتل عام کنند.

وی از حق الناس به عنوان خط قرمز عملکرد و برنامه های وزارت اطلاعات نام برد و گفت: در کنار این موضوع حق حاکمیت نیز مورد توجه قرار دارد و همچنین باید از تقویت امنیت روانی و اجتماعی و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه به عنوان دیگر محورهای کاری سربازان امام زمان(عج) یاد کرد.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه وزارت اطلاعات و بدنبال آن ادارات متبوع در استان ها از امنیتی کردن مسایل و پدیده های فرهنگی و اجتماعی پرهیز می کنند،افزود: حتی در موارد با ماهیت امنیتی نیز تلاش بر این است که پدیده ها را مدیریت نموده و از درجه امنیتی تعدیل کرده و آنها را به گونه ای که منجر به ایجاد خدشه در امنیت و آرامش جامعه نشود، حل نماییم.

وی، تهاجم اطلاعاتی در مقابله با سرویس های اطلاعاتی بیگانه و گروه های معاند و تروریستی علیه نظام را از دیگر رویکردها و فعالیت های مهم دستگاه اطلاعاتی کشور نام برد و گفت: در این حوزه فعالیت های زیادی به منظور صیانت از دستاوردهای نظام و کشور و تامین امنیت کشور انجام می شود که از مصادیق آن می توان به مقابله قاطع وزارت با هرگونه توطئه امنیتی گروهک های تکفیری و تروریستی منطقه اشاره نمود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی دشمن می کوشند تا با صرف هزینه های مختلف نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران در سطح داخلی و منطقه ای را به نقطه ضعف و آسیب تبدیل نمایند که این موضوع را در مقابله آنان با محور مقاومت در کشورهای منطقه شاهد هستیم و از سوی دیگر دشمن تلاش می نماید با ایجاد بحران های اجتماعی و اقتصادی کارآمدی نظام را زیرسوال برده و بین مردم و حاکمیت شکاف و واگرایی ایجاد نماید.

رییس جامعه اطلاعاتی استان قزوین در همین زمینه، ارایه مشاوره های اطلاعاتی به حوزه های تصمیم گیر و تصمیم ساز را در راستای توجه به اصل پیشگیری از دیگر رویکردهای دستگاه اطلاعاتی کشور برشمرد و گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد حاکمیتی فراتر از اهداف جریان ها عمل می کند و خود را همواره در مسیر خدمت به آرمان های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا قرار داده است.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه این مجموعه با براساس تاکیدات مقام معظم رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی را نیز جزو رویکردهای مهم خود قرار داده است،افزود: در چنین رویکردی چتر حمایت از همه سلایق و گروه های فعال که در چارچوب نظام تعریف می شوند را دربرمی گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصل امنیت پایدار مبتنی بر امنیت سخت و نرم و هوشمند،گفت: با وجود توطئه ها و حربه های فراوان دشمن برای ایجاد خدشه در امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم و با تلاش تمامی نیروهای جامعه اطلاعاتی کشور با محوریت وزارت اطلاعات این اقدامات ناکام باقی مانده است و امروز شاهد امنیت پایدار و مناسبی در کشور هستیم.

رییس جامعه اطلاعاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: موفقیت ها و اقتدار سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی با قدمت کم خود نسبت به سرویس های مشابه موجب شده تا کشورهای دیگر بخواهند تا از این تجارب و دستاوردها استفاده کرده و الگو بگیرند به طوریکه امروزه سرویس های اطلاعاتی غربی متحیر و متعجبند که چرا گروه های تکفیری و تروریستی که هدف اول خود را ایران تعیین کرده و در نزدیکی با ما هستند از انجام کوچک ترین تحرک و ایجاد ناامنی برای ایران ناتوان هستند اما براحتی می توانند در اروپا اقدامات ناامن کننده خود را دنبال کنند.

وی در ادامه به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، بیان داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری طی چندین سال اخیر محور شعارهای خود را پیرامون مسایل اقتصادی برگزیده اند نشان دهنده اهمیت حوزه اقتصادی و امنیت اقتصادی کشور بوده و متناسب با این تاکید معظم له، وزارت اطلاعات نیز یکی از کارکردهای مهم خود را در حوزه تامین امنیت اقتصادی با رویکردهای حمایت از سرمایه گذاری، مبارزه با فساد، مبارزه با قاچاق و همچنین زمینه سازی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با ارایه مشاوره و راهکار به مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز بیان داشته و تاکید نمود حمایت از کالا و تولیدات داخلی یکی از اهرم های اساسی رشد و توسعه اقتصادی کشور و تامین امنیت اقتصادی نظام می باشد.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین در همین زمینه بیان کرد: این اداره کل در طی سال گذشته به جهت تامین امنیت اقتصادی ضمن حمایت از شرکت های دانش بنیان و زمینه سازی برای جلب سرمایه گذاری اقتصادی مقابله جدی با فساد در این حوزه را نیز انجام داده است که از جمله آنها می توان به مبارزه با زمین خواری، فرارهای مالیاتی، فساد مالی و همچنین مبارزه با قاچاق را اشاره نمود.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین اظهار کرد: در راستای مقابله با زمین خواری سال گذشته 120 هکتار از اراضی مورد تعرض قرار گرفته به ارزش تقریبی 1500 میلیارد ریال آزاد و به بیت المال بازگردانده شد و در حوزه مقابله با قاچاق سوخت نیز توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) 50 میلیون لیتر سوخت به ارزش تقریبی 150 میلیارد ریال کشف و ضبط شد و همچنین با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه مقابله با فرار مالیاتی نیز از فرار پرداخت مالیات به ارزش تقریبی 1300 میلیارد ریال در استان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: در سال قبل پنج مورد رشوه خواری در سطح استان شناسایی و با عاملان برخورد شد و در عین حال با ارایه مشاوره های اطلاعاتی به دست اندرکاران دستگاه ها از عقد چندین قراردادهای مالی فساد زا نیز جلوگیری شد.

مدیرکل اطلاعات قزوین، امنیت کشور را در یک منطقه پرآشوب ایده آل و مثال زدنی خواند و با بیان ایکه کشورمان جزیره ثبات است،افزود: با این حال دشمن هیچ گاه برای ناامن سازی ایران اسلامی دست از تلاش برنمی دارد به همین دلیل پس از تلاش در حوزه های سخت و نظامی، جنگ تمام عیار نرم را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی علیه ما براه انداخته است که به حمد الهی در سایه عنایات خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش های پرسنل خدوم وزارت و همکاری جامعه اطلاعاتی کشور تاکنون توفیقی در این زمینه ها بدست نیاورده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود امنیت استان قزوین را مطلوب توصیف کرد و گفت: این استان با برخورداری از مردمانی مذهبی با فرهنگ و تاریخ غنی دارای مشکل امنیتی حاد و خاصی نیست و در صورت بروز برخی از مساله های خاص در سطح استان نیز با مدیریت مناسب اطلاعاتی و امنیتی و همچنین هم گرایی مناسب بین مسئولان استانی و جامعه اطلاعاتی و دستگاه قضایی استان مرتفع گردیده است.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین در ادامه به بخشی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل و مسئولان وزارت اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار فرمودند' بنده با تعدد مراکز اطلاعاتی موافقم ولی باید بر هماهنگی بیافزایند، وزارت محور اصلی است' و براین اساس به حمد الهی هم اکنون به تاسی از تاکیدات معظم له و در سایه محوریت وزارت شاهد انسجام، وحدت و هم افزایی بسیار خوبی در سطح جامعه اطلاعاتی کشور و استان هستیم.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح ریزی دشمن برای نفوذ به نظام جمهوری اسلامی از طریق شبکه های مجازی،گفت: در اغتشاشات دی ماه سال قبل این مساله را به خوبی شاهد بودیم و نقش جریان ضدانقلاب در این فضا و موج سواری آنان و تبدیل مطالبات صنفی مردم به مسایل امنیتی و سیاسی علیه نظام را به خوبی شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در جریان اغتشاشات پیش آمده در دی ماه سال قبل شاهد برخی حوادث و ایجاد خسارت هایی از جانب عوامل خارجی ضد انقلاب در استان از جمله شهر تاکستان بودیم که البته با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) سرحلقه ایجاد ناآرامی ها که متاثر از رویکردهای طراحی شده از سوی ضد انقلاب بود، شناسایی و پیش از خروج و فرار از میهن اسلامی در مرزهای شرقی کشور دستگیر شد که جا دارد در اینجا از همکاری و هماهنگی بسیار خوب نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و قضایی استان در مدیریت مناسب این موضوع تشکر نماییم.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه بحث نفوذ دشمن مهم است و باید آن را جدی گرفت و مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع همواره هشدار داده و به مسئولان گوشزد کرده اند،افزود: تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز در این حوزه با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به قصد دشمن برای ایجاد آسیب در زیرساخت ها و مجتمع های اقتصادی کشور از جمله مراکز صنعتی،اظهار کرد: سرویس های اطلاعاتی دشمن در تلاش بودند تا طرح خرابکاری صنعتی خود در کشور پیش ببرند که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) این اقدام خنثی و مهار شد.
مدیرکل اطلاعات استان قزوین، شناسایی شبکه های جاسوسی دشمن را از ماموریت های سربازان گمنام امام زمان(عج) برشمرد و گفت: قزوین به دلیل نزدیکی به تهران و شرایط خاص اقتصادی، علمی و اجتماعی و فرهنگی همواره مورد نظر سرویس های اطلاعاتی دشمن برای اقدامات جاسوسی و نفوذ بوده است که در این رابطه لازم است مردم شریف استان و نخبگان فرهیخته آن هوشیار بوده و مراقب دام های سرویس های اطلاعاتی دشمنان باشند البته اداره کل اطلاعات استان نیز با هوشیاری و اشرافیت مناسب اهداف صیانتی خود را از سرمایه های مختلف انسانی به جهت جلوگیری از تعدی های دشمن دنبال می نماید.


مدیرکل اطلاعات استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات این اداره کل طی سال گذشته، بیان نمود: مقابله با تحرکات گروهک های تروریستی و تکفیری یکی از اصلی ترین ماموریت های سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است به طوری که سال گذشته 40 نفر از مرتبطین و مبلغین این گروهک ها در استان مورد شناسایی قرار گرفتند و همچنین شاهد دستگیری چهار نفر از عناصر مرتبط با این گروهک ها نیز بودیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون هدف دشمنان از انتقال گروهک تروریستی داعش به افغانستان به جهت ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی کشور می باشد که البته با اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) بسیاری از تحرکات گروه های تکفیری و تروریستی که خواهان اقدام علیه امنیت ملی نظام هستند در بیرون از کشور شناسایی و خنثی می شوند.


مدیرکل اطلاعات استان قزوین در خصوص شبکه های پیام رسان خارجی نیز گفت: سرورهای مرکزی این شبکه ها در خارج از کشور مدیریت شده و براین اساس قابلیت بهره برداری از اطلاعات داخل کشور برای سرویس های اطلاعاتی دشمن فراهم می باشد بنابراین تقویت استفاده از شبکه های پیام رسان داخلی مترادف با ارتقای امنیت ملی است.

وی افزود: البته باید این اطمینان و اعتماد به مردم را داد که مطابق با شرع و قانون و تصریح مقام معظم رهبری، حریم خصوصی آنان در حین استفاده از این شبکه ها حفظ می شود و عبور از این مساله، خط قرمزی برای سرویس اطلاعاتی کشور است چرا که محور فعالیت های این نهاد برگرفته از سه اصل اخلاق،شرع و قانون است.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: فضای مجازی مملو از فرصت ها و تهدیدها است که باید نظام از فرصت های آن استفاده کرده و در مقابل تهدیدات آن مدیریت مناسب صورت گیرد چرا که دشمن می کوشد تا از این بستر برای رسیدن به اهداف خود به شکل نرم و هدفمند بهره برداری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه ای از اقدامات اداره کل اطلاعات استان قزوین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره کرده و گفت: در این حوزه تلاش همکاران ما تقویت نشاط و پویایی فرهنگی و اجتماعی است و در کنار این موضوع می کوشیم تا از دستاوردهای فرهنگی انقلاب و آرمان های امام راحل در این حوزه صیانت کرده و خط قرمزها را نیز رصد کرده و اقدامات کنترلی لازم را انجام دهیم.

عضو شورای تامین استان قزوین در ادامه به همه گروه ها و جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توصیه کرد تا به هم افزایی و تعامل متقابل با یکدیگر توجه جدی داشته باشند و به تقویت انسجام و یکپارچگی اجتماعی جامعه کمک کنند و در راستای تقویت هویت اسلامی و ملی نظام تلاش نمایند.


مدیرکل اطلاعات استان قزوین در ادامه به دستگیری تعدادی از اعضای فرقه های انحرافی در قزوین اشاره کرد و گفت: این افراد که تلاش داشتند تا ایده های انحرافی و خطرناک خود را در بین جوانان مذهبی گسترش دهند با تلاش های تیم های اطلاعاتی مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند و همچنین عناصری از گروه افراطی شیعه انگلیسی که درصدد پیاده سازی اهداف استکبار مبنی بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را داشتند از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: خانواده های مذهبی هدف این گروه ها قرار داشتند بنابراین از این دسته خانواده ها تقاضا داریم تا هوشیاری بیشتری در مقابل فرقه های انحرافی داشته باشند و در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک موارد را به ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهند.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته همچنین 70 نفر از کسانی که با هدف سوء استفاده از مردم با جعل عنوان ادعای ارتباط با بیت مقام معظم رهبری و وزارت اطلاعات داشتند در استان شناسایی و با آنان برخورد شد و همچنین شناسایی و دستگیری هفت تن از عناصر مرتبط با ضد انقلاب و مقابله با عناصر تجزیه طلب، گوشه دیگری از دیگر فعالیت های سربازان گمنام امام زمان(عج) قزوین طی سال گذشته بود.

وی همچنین افزود: سال گذشته در حوزه برگزاری انتخابات رویکرد وزارت و اداره کل اطلاعات استان، ایجاد مشارکت حداکثری، رقابت، مشارکت و امنیت انتخابات بود که در سایه زحمات و همکاری های تمامی عوامل اجرایی، نظارتی و اعضای جامعه اطلاعاتی استان و با محوریت اداره کل اطلاعات شاهد انتخابات خوب، آرام و سالم و با کمترین مشکل امنیتی در سطح استان بودیم.


مدیرکل اطلاعات استان قزوین ضمن قدردانی از مشارکت موثر مردم و همکاری و هماهنگی بسیار خوب جامعه اطلاعاتی در تامین امنیت پایدار در کشور و استان،اظهار کرد: مردم جزء ارکان اطلاعات و کمک کننده به تامین امنیت نظام و کشور بوده و براین اساس معتقد به اطلاعات 80 میلیونی می باشیم و در همین راستا تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات همواره و در 24 ساعت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

وی در ادامه از علاقه مندان به جذب در وزارت اطلاعات که دارای ویژگی های لازم برای فعالیت در این عرصه هستند خواست تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش، آگاهی لازم را در خصوص شرایط پذیرش در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کسب کنند.

ایام مربوط به سالروز میلاد مسعود منجی عالم، ولی عصر حضرت مهدی (عج) به عنوان هفته سربازان گمنام امام زمان نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها