سخنگوی کاخ سفید:

توانایی‌های هسته‌ای ایران بسیار پیشرفته‌تر از میزان اعلام شده بود!

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد که توانایی و ظرفیتهای هسته‌‌ای ایران در هنگام امضای توافق هسته‌ای سال 2015 پیشرفته‌تر از میزان اعلام شده از سوی تهران بود!

توانایی‌های هسته‌ای ایران بسیار پیشرفته‌تر از میزان اعلام شده بود!
کد خبر: 167540
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «سارا سندرز» روز سه شنبه بدون ارائه مستنداتی محکمه پسند مدعی شد که توانایی و ظرفیتهای هسته ای ایران در هنگام امضای توافق هسته ای سال 2015 پیشرفته تر از میزان اعلام شده از سوی مقامات تهران بود!

سندرز در نشست خبری کاخ سفید مدعی شد: «مشکل آن است که این توافق بر مبنای ادعایی کاملاً کذب شکل گرفت. ایران دروغ گفت، آنها بازیگرانی متقلب بودند و بنابراین مبنای این توافق موضوعاتی بود که صحت نداشتند».

وی در ادامه ادعاهای پوچ خود افزود: «ما با این توافق مشکل داریم. به ویژه با توجه به این واقعیت که ظرفیت و توانائیهای هسته ای ایران بسیار پیشرفته تر از آن چیزی بود که مقامات تهران بدان اشاره کردند».

گفتنی است که سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد اشتباه تایپی (؟) که در بیانیه روز دوشنبه کاخ سفید علیه ایران رخ داده بود، این ادعای بی اساس را مطرح ساخت.

سندرز همچنین گفت که این اشتباه تایپی فوراً شناسایی و تصحیح شد؛ اما ادعا کرد که اشتباه بزرگتر زمانی اتفاق افتاد که رئیس جمهور باراک اوباما توافق هسته ای با ایران را به امضاء رساند!

سخنگوی کاخ سفید همچنین هشدار داد که به محض انقضای توافق هسته ای، ایران قادر است بسیار سریعتر از آنچه که پیشتر تصور می شد، به سلاح هسته ای دست یابد.

شایان ذکر است که روز چهاردهم ژوئیه 2015 اتحادیه اروپا و پنج قدرت بزرگ جهانی (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آمریکا و فرانسه) یک توافق هسته ای موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را با تهران به امضاء رساندند.

در این توافق، طرفین توافق کردند که در اِزای توقف برنامه هسته ای ایران، تحریمها علیه تهران به تدریج لغو شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها