کد خبر: 187841
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

آیا برگزاری نمایشگاه کتاب تاثیری در میزان مطالعه مردم دارد؟

طیبه سیاوشی گفت: اگرچه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب رویداد فرهنگی مهمی است که هر ساله در کشور برگزار می‌شود اما نمی‌توان آن را عاملی برای افزایش اشتیاق مردم به مطالعه و کتابخوانی دانست.

آیا برگزاری نمایشگاه کتاب تاثیری در میزان مطالعه مردم دارد؟
کد خبر: 187841
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی افزود: کتابخوان‌ها به کیفیت کتاب توجه دارند نه به کمیت آن. برخی از کتابخوان‌ها حتی ممکن است از نمایشگاه کتاب بازدید نکنند اما کتاب‌های مورنیاز خود را از کتابخانه‌ها یا کتاب‌فروشی‌ها تهیه می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی افزایش می‌یابد و این امر باعث بهبود اقتصاد فرهنگ است؛ نمایشگاه کتاب رخدادی بزرگ در کشور است اما برای اثرگذاری بیشتر در حوزه کتابخوانی مستلزم گذر از چرخه‌ای طولانی است.

وی با اشاه به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: برخی وجود شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت را دلیلی برای کاهش علاقه مردم به مطالعه می‌دانند درحالیکه در کشورهایی که اینترنت با کیفیت بهتری نسبت به ایران دارند آمار کتابخوانی بالاتری نسبت به ایران دارند.

سیاوشی با اشاره به مشکلات ناشران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، خاطرنشان کرد: ناشران شهرستانی به دلیل نداشتن فضای کافی برای پارک ماشین در مصلی از برگزاری این نمایشگاه در مصلی ناراضی هستند؛ این افراد تمایل داشتند نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود که متاسفانه امسال زیرساخت‌های آن آماده نشد.

عضو ناظر مجلس در هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی در پایان با اشاره به بازدید اعضا کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در دوشنبه هفته جاری، افزود: در بازدید میدانی اعضا کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه کتاب، مشکلات ناشران در این نمایشگاه بررسی می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها