کد خبر: 187854
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

علی مطهری در نطق میان دستور مطرح کرد؛

دادستان تهران قبل از تکذیب وعده رفع تا پایان سال، از مافوق خود سوال می‌کرد/ نتیجه پرونده زهرا کاظمی سریعتر به اطلاع مردم برسد/ پیشنهاد می‌کنم حسین طائب وزیر اطلاعات شود

نایب رئیس مجلس در نطق میان دستور خود گفت: برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود. متاسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر را تا پایان سال 96 تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب از مقامات مافوق خود سوال می‌کرد.

دادستان تهران قبل از تکذیب وعده رفع تا پایان سال، از مافوق خود سوال می‌کرد/ نتیجه پرونده زهرا کاظمی سریعتر به اطلاع مردم برسد/ پیشنهاد می‌کنم حسین طائب وزیر اطلاعات شود
کد خبر: 187854
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مطهری امروز صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد، گفت: همینطور برخی اقدامات دادستان مشهد همینگونه بود. البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا یک بند انگشت کمتر است، این اقدامات طبیعی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، او ادامه داد: مایه خوشبختی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می‌شد سریع‌تر به اطلاع مردم برسد.

مطهری با اشاره به فیلتر تلگرام، گفت: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد. قانون کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای 13 عضو از نهادهای مربوطه است را مسئول اینکار قرار داده است نه قوه قضاییه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می‌پذیرند زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت انسانی حکیم می‌دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می‌دهند.

او گفت: رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می‌توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد. او باید اقتدار لازم را در اجرا اصل 113 قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسایل با خود را دارند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند. این مسئله که در بازداشتی‌های محیط زیست وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تایید نمی‌کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می‌کنم که جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه‌های مخالف مسلح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها