کد خبر: 187922
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

سوال و جواب اعضای شورای شهر و محمدعلی افشانی

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش افشانی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران به بیان نظرات و پرسش های خود پرداختند.

سوال و جواب اعضای شورای شهر و محمدعلی افشانی
کد خبر: 187922
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از اینکه محمدعلی افشانی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران برنامه‌هایش را در صحن علنی شورای شهر تشریح کرد، اعضای شورای شهر تهران نظراتشان را درباره برنامه او اعلام کردند. سالاری به عنوان اولین نفر سوالات خود از دومین کاندیدای پست شهرداری تهران را مطرح کرد و گفت:‌ دراین دوران نیاز به انسجام داریم به گونه‌ای که هر فردی که شهردار تهران می‌شود باید از فردای صدور حکمش کار را با جدیت پیش ببرد و حالا برنامه شما برای ایجاد انسجام بین شهرداری ، شورای شهر و سازمان‌ها و نهادهای دیگر چیست؟

وی با بیان اینکه شهردارانی در تهران موفق هستند که با ارکان نظام ارتباط داشته باشند، ادامه داد: سوال من این است که در مورد انتخابات خود چگونه عمل خواهید کرد؟ چرا که نجفی تیم خوبی چیده است و البته شما هم حق این را دارید که از تیم خود بهره‌مند شوید.

در ادامه صدر اعظم نوری با بیان اینکه تهران از نظر شاخص‌های متعدد پایین است، گفت: شما چقدر از تهران شناخت دارید؟ چرا که برنامه‌های شما مشخصا درباره شهر تهران نبود.

وی با بیان اینکه تهران چالش‌های زیست محیطی بسیاری دارد، افزود: امروز وضعیت محیط زیستی شهر تهران به عنوان کلان شهر قابل دفاع نیست. تهران نیازمند خلاقیت و نوآوری است و من خلاقیتی در برنامه شما ندیدم و تهران نیاز به برنامه‌های شجاعانه دارد به خصوص در حوزه محیط زیست که در برنامه شما خیلی خلاقیتی وجود نداشت.

نوری با اشاره به اینکه پیشنهادات شما خروجی ندارد، گفت: جایگزینی خودروی نو به جای فرسوده و یا ساماندهی موتور اعتبار می‌خواهد و بر چه اساسی شما می خواهید آن را انجام دهید؟

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه انتصاب زنان وجوانان به صورت جرثقیلی در مسئولیت‌هایی که فاقد توانمندی لازم برای امور باشد ظلمی آشکار نسبت به زنان و جوانان کشور است، گفت: من هم به مانند افشانی سابقه مدیریتی حاکمیتی دارم اما در مدت زمان حضورم در حوزه مدیریت شهری متوجه شدم محیط حوزه مدیریت شهری تفاوت ماهوی دارد. چرا که من وشما به عنوان استاندار، استان‌ها را به منظر امنیتی ریاست می‌کردیم و حتی رییس شورای تامین بودیم و دادستان هم موظف بود تشخیص‌های ریاستی را بپذیرد اما در حوزه شهری اینگونه نیست و افراد بیشتر نقش مشورتی دارند.

نگرانم در صورت شهردار شدن شما با سازمان تک لهجه‌ای مواجه شوم. او ادامه داد:‌ توضیح دهید چه مقدار از نیروی انسانی موجود استفاده می‌کنید و چه مقدار از بیرون نیرو می آورید؟

در ادامه ناهید خداکرمی نیز با بیان اینکه قدرت چانه زنی برای اداره شهر تهران بسیار مهم است اما نباید همه تمرکز شهردار آینده به این تعامل متمرکز شود گفت: متاسفانه همه برنامه‌های شما حول این محور است.

وی با بیان اینکه شما به انتصابات قومی و قبیله‌ای مشهور هستید گفت: آیا در زمان تصدی شما باز هم این اتفاق در شهرداری رخ می ‌دهد و انتظار ما این بود که رویکرد مدیریت شهری شما به همان پاشنه نمایشی قبلی نباشد.

در ادامه حجت نظری با بیان اینکه رسولی عنوان کرد که پیرمردها باید فضا را برای حضور جوانان آماده کنند گفت:‌ همین که پیرمردها کنار بروند عالی است و من مشخصا درباره برنامه ‌های افشانی در حوزه زنان و جوانان سوال دارم.

در ادامه شهربانو امانی نیز با بیان اینکه جای خالی اهداف کمی در برنامه ‌های شما دیده می شود گفت: در حال حاضر سه معاون شهردار رقیب شما هستند و اگر شهردار منتخب شوید چه رفتاری با این افراد خواهید داشت؟

در ادامه فراهانی دیگر عضو شرای شهر تهران نیز با بیان اینکه مهمترین مسئله شهر مسئله حاکمیت اداره شهر است، تصریح کرد: تعدد دستگاه‌های مختلف که هر کدام ساز خود را می زنند سبب سردرگمی مردم شده است و شما در وزارت کشور چه اقداماتی برای برگرداندن اختیارات شورا انجام دادید؟

فخاری نیز در ادامه طرح بین الحرمین در زمان شما در شیراز انجام شد که بخشی از آثار میراثی شیراز از بین رفت گفت: در پایتخت چه برنامه‌ای برای بافت تاریخی دارید؟

در ادامه الویری هم با بیان اینکه شما بارها گفتید که در استان فارس بودید اما برای تهران چه برنامه‌ای دارید؟ اظهارکرد: شهردار تهران هم باید مدیر هزینه باشد و هم مدیر درآمد؛ البته با توجه به مشکلاتی که در شهرداری تهران وجود دارد شهردار بیشتر باید مدیر درآمد باشد وبرنامه شما برای افزایش درآمد چیست؟ همچنین شما در حال حاضر جزو خانواده وزارت کشور هستید و نگرشتان در مورد اجرای لایحه مدیریت شهری چیست؟

در ادامه علی اعطا نیز به بیان سوالات خود پرداخت و گفت:‌ اگر شهردار تهران شوید از مجموع شهرداران و معاونین فعلی چند درصد را تغییر می‌دهید؟ در حال حاضر تعداد قابل توجهی ساختمان ناهنجار در حال تولد است که وضعیت تهران را بدتر می کند و آیا شهردار آینده این پتانسیل را دارد که جلوی رشد این ساختمان‌ها را بگیرد؟

وی با بیان اینکه پلاسکوهای زیادی در تهران وجود دارد، ادامه داد: بیش از 230 ساختمان بلند مرتبه در تهران داریم که اطلاعاتش در دسترس نیست و چه برنامه‌ای برای آنها دارید؟

در ادامه آرش میلانی نیز با طرح این سوال از افشانی که مشخصا برای کاهش آلودگی هوا و حل مشکلات پسماند ومحیط زیستی چه برنامه‌ای دارد؟ گفت:‌پروژه‌های عمرانی در شهر وجود دارد که زیست مردمی را به خطر انداخته اند؛ آیا شهرداری هستید که جلوی این پروژه‌ها را بگیرد؟

در ادامه مسجد جامعی نیز با بیان اینکه در همه دوره‌ها شورایاران از ادامه فعالیت خود نگران بودند، گفت:‌ آیا در زمان مدیریت شما شورایاران به تثبیت می‌رسند؟ ساختار شهرداری به گونه‌ای است که شهر گران اداره می شود و برنامه شما برای تامین منابع مالی و تخصیص منابع چه خواهد بود و شما از رویکرد شادی آفرینی در شهر صحبت کردید اما چگونه می‌شود این رویکرد را به بحث گردشگری و اشتغال زایی گره زد.

در ادامه افشین حبیب زاده نیز با بیان اینکه توسعه در شمال و جنوب تهران عادلانه نیست گفت: چه برنامه ای برای توسعه عادلانه شهر دارید و همچنین در مورد تخلفاتی که در این چند ماهه کشف شد چه رفتاری خواهید داشت؟

افشانی نیز در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر گفت: حتما از نظرات اعضای شورا در شهر استفاده می کنم و باید بگویم که گذشته انسان‌ها گواه روش و منش آنها است و من همیشه حامی شوراهای شهر بوده‌ام و بارها عنوان کرده‌ام که به شرطی که فسادی در میان نباشد در اختلاف بین شورا وشهرداری از شورا حمایت می‌کنم و بارها عنوان کردم که ما 22 نفر هستیم و نه یک شهردار و یک 21 عضو.

وی در پاسخ به برخی انتقادات اعضاء در مورد انتصابات قومی گفت: اگر کسی از کمترین عدالت بهره برده باشد رفتار نژادپرستانه نمی‌کند و باید بگویم چهار معاون من در استان فارس از اقوام مختلف بودند و این حرفها را از بیخ و بن تکذیب می‌کنم .

افشانی با بیان اینکه من بیش از هم دغدغه شورا و شهرداری را دارم، ادامه داد: در مورد قائل شدن سهم برای مدیریت زنان صحبت کردم اما رشوه نمیدهم و استفاده از جوانان نیز در دستور کار است اما یک واقعیتی وجود دارد که مدیران قدیمی کار را رها نمی‌کند و عزلشان احتمالا با عزراییل است و باید بگویم مدیران جمهوری اسلامی ایران نه می‌میرند و نه عزل می شوند؛ بلکه از سمتی به سمت دیگر می‌روند اما بایستی از ظرفیت جوانان به واسطه تواناییشان و نه صرفا جوان بودن، استفاده کرد.

با اتمام زمان افشانی جلسه نوبت صبح شورای شهر به اتمام رسید و جلسه نوبت عصر در ساعت 14:30 با تشریح برنامه های حسینی مکارم به عنوان سومین کاندیدا آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها