دبیرکل کانون کارگزاران بورس:

دستورالعمل قراردادهای اعتباری کارگزاران اصلاح می‌شود

سید روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس اعلام کرد: دستورالعمل قراردادهای اعتباری کارگزاران بورسی به‌زودی تغییر می‌کند.

دستورالعمل قراردادهای اعتباری کارگزاران اصلاح می‌شود
کد خبر: 188018
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: اصلاح دستورالعمل قراردادهای اعتباری کارگزاران باعث می شود تا ریسک اعتباری این صنعت به خوبی کنترل شود و اختیارات کارگزاران را برای وصول مطالبات افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اصلاحات این دستورالعمل در ماه های پایانی سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: دستورالعمل فعلی نقص های جدی دارد و باعث افزایش ریسک اعتباری صنعت کارگزاری شده است.

میرصانعی با تاکید بر اینکه ریسک دستورالعمل فعلی قراردادهای اعتباری کارگزاران خارج از کنترل است، گفت: در اصلاحیه دستورالعمل فعلی ریسک ها مدیریت شده و حدود اعتباری را برای مدیریت ریسک کاهش دادیم.

اصلاح ابهام ها

وی با اشاره به اینکه اصلاحات دستورالعمل قراردادهای اعتباری به سازمان بورس پیشنهاد شده است، گفت: در حال تعامل با سازمان بورس برای به تصویب رسیدن این اصلاحات هستیم. میرصانعی ادامه داد: اگر اصلاح این دستور العمل به تصویب برسد قراردادهای اعتباری کارگزاران همه اصلاح می شود و به دنبال آن، ریسک ها نیز کاهش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که کارگزاران تا چه حد با این اصلاحات موافق هستند، اظهار داشت: کارگزاران با برخی بندهای این اصلاحات موافق هستند؛ چرا که اختیارات کارگزاران را برای وصول مطالبات افزایش می دهد.

تغییر شیوه وصول مطالبات

به گفته میرصانعی در دستورالعمل فعلی دست کارگزاران در وصول مطالبات بسته است اما در دستورالعمل جدید شرایط در این بخش برای کارگزاران بهتر شده است. وی درباره بخش هایی که با مخالفت و مقاومت کارگزاران مواجه شده به سنا، ‌گفت: در برخی موارد محدودیت هایی در میزان اعتباردهی کارگزاران به افراد ایجاد شده و ممکن است که برخی کارگزاران با این محدودیت ها مخالفت هایی داشته باشند اما به طور کلی اصلاح این دستورالعمل ریسک این حوزه را کاهش می دهد.

دبیرکل کانون کارگزاران با تاکید بر اینکه در این اصلاحات نظرات سازمان بورس و کارگزاران در نظر گرفته شده است، گفت: با مدیریت ریسک قراردادهای اعتباری به طور کلی اصلاحات خوبی برای صنعت کارگزاری اتفاق خواهد افتاد.

زمان اجرای دستورالعمل

میرصانعی درباره زمان اجرای این دستورالعمل گفت: با بررسی بیشتر و تصویب در سازمان بورس، اجرایی خواهد شد. ضمن اینکه کمیته فقهی نیز درباره این اصلاحات نظراتی را مطرح کرده است که باید انجام شود و پس از اعمال تغییرات لازم می توان به اجرای آن در ماه های ابتدایی سال جاری امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه کانون کارگزاران همیشه تلاش کرده است رابطه خوبی بین اعضا و سازمان بورس باشد، گفت: سال 96 تعامل خوبی با سازمان بورس داشتیم و دغدغه ها و مشکلات کارگزاران به خوبی منتقل شد و انشاءالله این تعامل را در سال جاری نیز ادامه خواهیم داد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها