کد خبر: 188041
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

انتشار کتاب «ایران در دوران ترامپ» در ایتالیا

کتاب «ایران در دوران ترامپ امیدها و تنش» نوشته لوچانا بورساتی خبرنگار ایتالیایی منتشر شد.

انتشار کتاب «ایران در دوران ترامپ» در ایتالیا
کد خبر: 188041
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کتاب 'ایران در دوران ترامپ امیدها و تنش' نوشته 'لوچانا بورساتی' خبرنگار ایتالیایی، به شرح امید ها و تنش ها در رابطه با توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 می پردازد.


به عقیده نویسنده این کتاب، ظاهرا موضع گیری های اروپا در دفاع از برجام و یا گزارش های آژانس هسته ای که تاکنون هیچ نقض تعهدی را از سوی ایران ثبت نکرده است، هیچ ارزشی ندارند.


بورساتی در این کتاب به پایان سال 2016 زمانی که پرونده هسته ای ایران در پی توافق سال 2015 به نظر بسته شده بود اشاره دارد ومی نویسد: از زمانی که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شد همه چیز به قبل بازگشت و شاید هم به عقب تر رفت.


نویسنده کتاب 'ایران در دوران ترامپ، امیدها و تنش' که خبرنگار پیشین خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) در تهران بود در اثر خود به دوران پیچیده کنونی و رویدادهای اخیر اشاره دارد و می افزاید:این روند امیدهای بزرگ جامعه بین المللی را به تنش میان واشنگتن و تهران تبدیل کرده است.


در این کتاب آمده است: خروج احتمالی آمریکا از برجام سبب می شود که توافقی که به این سختی بدست آمده تبدیل به یک تکه کاغذ شود. 'داستان ایران در عصر دشوار کنونی از مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2017 در نیویورک یعنی از زمان سخنرانی ترامپ آغاز می شود . در آنجا بود که روشن شد که اوضاع به سرعت رو به وخامت می رود'.


در این کتاب همچنین آمده است: از آن زمان رئیس جمهوری آمریکا بطور مداوم از برجام انتقاد کرده و به اتهام های گذشته علیه تهران بازگشت و ایران نیز تهدید به تلافی کرده و هر بازنگری در مورد برجام را رد کرد.


کتاب 160 صفحه ای ایران در دوران ترامپ، امیدها و تنش توسط خانه نشر 'کاستل وکی' منتشر شده و با قیمت 16.5 یورو روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها