کد خبر: 188218
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

شکایت جمعی از نمایندگان اصفهان از یک فعال محیط زیستی چهارمحال‌و‌بختیاری

جمعی از نمایندگان استان اصفهان از یک فعال محیط زیستی چهارمحال‌و‌بختیاری شکایت کردند.

شکایت جمعی از نمایندگان اصفهان از یک فعال محیط زیستی چهارمحال‌و‌بختیاری
کد خبر: 188218
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یوسف فرهادی بابادی فعال محیط زیستی اهل چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اعلام کرد: جمعی از نمایندگان استان اصفهان علیه من به خاطر فعالیت در گروه صدای پای آب که یک کمپین محیطی زیستی است شکایت کرده‌اند.

فرهادی بابادی افزود: این نمایندگان مدعی هستند که من نشر اکاذیب و توهین کرده‌ام و همچنین مردم چهارمحال بختیاری را علیه طرح‌هایی که برای کشور هزینه میلیاردی داشته است تحریک کرده‌ام.

این فعال محیط زیستی تشریح کرد: این نمایندگان علیه یکی از مطالب که اعتراضی نسبت به انتقال آب از طریق کانال کوهرنگ بوده است، شکایت کرده‌اند این در حالی است که به گفته فرماندار کوهرنگ حتی یک قطره از این آب هم به کشاورزان کوهرنگی نمی‌رسد. آن‌ها می‌گویند که فعالیت‌های محیط زیستی در مخالفت با پروژه‌های بهشت‌آباد، کوهرنگ و گلاب بازخورد میلیونی داشته است.

فرهادی بابادی تصریح کرد: ما بر اساس دو شاخص قانون و ابلاغیه مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست مبارزه می‌کنیم. رهبری به‌صراحت می‌گوید پروژه‌ای که باید اجرا شود باید مجوز محیط زیستی داشته باشد. قانون هم همین را می‌گوید. ما می‌خواهیم بدانیم که پروژه گلاب بر اساس کدام مجوز محیط زیستی ساخته می‌شود؟ اگر قانون ورق‌پاره‌ای بیش نیست به ما اعلام کنند تا ما هم از فعالیت‌های مدنی خارج شویم. ما فکر می‌کنیم جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون است. اگر قرار است که قانون جاری نباشد فعالیت مدنی هم‌ معنی ندارد.

او تأکید کرد: بر اساس همین استدلال ما مخالفتمان را با پروژه‌های انتقال آب ادامه می‌دهیم و معتقدیم که اجرای این پروژه‌ها غیرقانونی است و با فشارهای امنیتی نمی‌توان به آن‌ها رسمیت داد و مسئولین هم باید پاسخگو باشند. به نظر ما این شکایت در هم شکستن مبارزه مدنی است که در داخل زاگرس مهربان شروع‌شده است.

حیدر علی عابدی، ناهید تاج‌الدین، احمد سالک، حسینعلی حاجی دلیگانی و سیدناصر موسوی لارگانی از جمله شاکیان فرهادی بابادی هستند که بر اساس شکایت آن‌ها برای این فعال محیط زیستی قرار مجرمیت صادر شده و او اکنون با قید وثیقه آزاد است. فرهادی بابادی درخواست کرده که دادگاهش علنی برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها