حمله داعش به پایگاه‌های ارتش سوریه

گروه تروریستی داعش طی دو روز اخیر پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب دمشق را مورد حمله قرار داده است.

حمله داعش به پایگاه‌های ارتش سوریه
کد خبر: 188254
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| گروه تروریستی داعش در طول دو روز گذشته پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب دمشق را مورد آماج حملات خود قرار داده است. این حمله داعش به کشته شدن 30 سرباز منجر شده که بیشترشان در کمین این داعشی‌ها کشته شدند.

به گزارش فرانس 24، نیروهای ارتش سوریه به آرامی پیشروی می‌کنند و تاکنون توانسته‌اند کنترل تعدادی از پایگاه‌ها و ساختمان‌ها را به دست بگیرند.

ارتش سوریه حدود سه هفته است که عملیاتی نظامی را با هدف بازپس‌گیری کامل دمشق و برقراری امنیت در اطراف آن علیه گروه تروریستی داعش در جنوب شهر دمشق و به صورت دقیق‌تر در اردوگاه الیرموک ویژه پناهندگان فلسطینی و نیز محله الحجر الاسود در مجاورت آن آغاز کرده است.

به گفته برخی فعالان، این ارتش هفته گذشته موفق شد مسیر ارتباطی اردوگاه الیرموک و حجر الاسود را مسدود کند اما داعش روز شنبه با ضد حمله‌ای این مسیر را دوباره باز کرد.

ارتش سوریه از روز شنبه در حملاتی هوایی و توپخانه‌ای پایگاه‌های داعش را هدف قرار می‌دهد.

اما خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه پیشروی خود در جنوب شهر دمشق ادامه و در حال افزایش کنترل خود در محله الحجر الاسود است. ارتش در عملیات خود علیه بقایای گروه‌های تروریستی از توپخانه و حملات هوایی استفاده می‌کند.

خبرنگار نظامی سانا در جنوب دمشق افزود، یگان‌های ارتش بقایای تروریست‌ها در محله الحجر الاسود را محاصر کرده و توانستند پس از درگیری‌های خشونت آمیز مدرسه فناوری رایانه و تعداد از ساختمان‌های مسکونی شمال غرب محله الحجر الاسود را آزاد کنند.

یکی از فرماندهان میدانی توضیح داد که تروریست‌ها یک شبکه پیچیده از تونل‌ها میان زیر زمین ساختمان‌ها و مقرات آنها را حفاری و از مهد کودک‌ها و مدارس و مساجد به عنوان مقرات برای خود استفاده کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها