کد خبر: 188389
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

یک نماینده اصولگرا درباره خروج آمریکا از برجام بیان کرد؛

دستور رئیس‌جمهور برای گفت‌وگو با اروپایی‌ها تصمیمی موقت است

یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در ماه آینده جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم قطعی خود را اتخاذ کند، گفت: دستور رئیس جمهور برای انجام گفت‌وگو با اروپایی‌ها تصمیمی موقت است و مجلس نیز از دولت می‌خواهد که به قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام عمل کند.

دستور رئیس‌جمهور برای گفت‌وگو با اروپایی‌ها تصمیمی موقت است
کد خبر: 188389
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، در خصوص خروج آمریکا از برجام، گفت: فرصت دادن به اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام از نظر حفظ پرستیژ بین‌المللی اقدامی مناسب و منطقی است تا پس از آن به همه جهانیان اعلام کنیم که ما اروپایی‌ها را نیز آزمودیم تا بعدا آن‌ها بهانه نیاورند که اگر ایران از برجام خارج نمی‌شد، اروپا می‌توانست اقدامات مناسبی را به نفع ایران انجام دهد، در این چند هفته مشخص می‌شود که اروپایی‌ها چه اقداماتی را می‌توانند انجام دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها نیز هیچ گاه قابل اعتماد نبوده‌اند زیرا همیشه از سیاست های آمریکا تبعیت کرده‌اند، بیان کرد: روسیه و چین نیز باید نسبت به تعهداتی که داده‌اند عمل کنند.

او با بیان اینکه در ماه آینده جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم قطعی خود را اتخاذ کند، افزود: دستور رئیس جمهور برای انجام گفتگو با اروپایی‌ها تصمیمی موقت است و مجلس نیز از دولت می‌خواهد که به "قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" عمل کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در ایام مذاکرات هسته‌ای نیز رخ دادن شرایط فعلی قابل پیش بینی بود و در مجلس نهم این موضوعات را به تیم مذاکره کننده هسته‌ای منتقل کردیم، ادامه داد: قابل پیش‌بینی بودن شرایط فعلی به این جهت است که هیچ‌گاه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایالات متحده، مهمترین مساله در منطقه حفظ امنیت اسرائیل است، گفت: با پیروزی‌هایی که ملت ایران در منطقه به دست آورده‌اند، هزینه‌های هنگفت آمریکا و هم پیمانانش در منطقه از بین رفته است و به همین جهت آمریکا نگران موفقیت ایران است و در مسیر کشور مانع ایجاد می‌کند.

وی افزود: مجلس باید از دولت بخواهد که "قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" را اجرائی کند.

امیرآبادی فراهانی گفت: در بند 3 "قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" آمده است که، "دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد. شورایعالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد. دولت باید ظرف مدت چهار ماه برنامه خود را برای این منظور جهت تصویب به شورای عالی امنیت ملی ارائه نماید."

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی که آمریکا از برجام خارج شده زمان مناسبی برای تسویه حساب سیاسی با دولت نیست، گفت: امروز مساله برجام به موضوعی ملی و حاکمیتی تبدیل شده و آمریکا دشمن همه ملت ایران است و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها