مدیرکل دفتر نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

ثبت بیش از 11درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک/ کاهش 9.5 درصدی ازدواج در سال 96

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه حدود نیمی از طلاق‌های ثبت شده در 5 سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد، از کاهش حدود 9.5 درصدی ثبت ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد.

ثبت بیش از 11درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک/ کاهش 9.5 درصدی ازدواج در سال 96
کد خبر: 188402
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود 11 درصد طلاق‌های ثبت شده در 10 ماه نخست سال گذشته، با طول مدت کمتر از یک سال از آغاز زندگی مشترک اتفاق افتاده‌اند، گفت: حدود 11 درصد از طلاق‌ها نیز با طول مدت یک تا دو سال از آغاز زندگی مشترک رخ داده‌اند.


وی با اشاره به اینکه 47 درصد از طلاق‌های ثبت شده نیز در پنج سال اول زندگی به وقوع پیوسته‌اند، اظهار کرد: بنابراین می‌توان گفت نزدیک به نیمی از طلاق‌های ثبت شده مربوط به پنج سال نخست زندگی مشترک هستند.


به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان، ثبت ازدواج‌های سال 96 نسبت به ازدواج‌های سال 95، حدود 9.5 درصد کاهش داشته و میزان طلاق‌ها نیز حدود 1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


رضوی با اشاره به روند وقوع ازدواج و طلاق طی سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: روند افزایش میزان طلاق در سال 96 نسبت به سال 94، نشان دهنده افزایش حدود دو درصدی طلاق در کشور است.

به گفته وی بررسی این روندها نشان می‌دهد افزایش تصاعدی طلاق نسبت به سال‌های گذشته تا حدی کندتر شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان افزود: با انتشار کامل اطلاعات ثبتی مربوط به ازدواج و طلاق، می‌توانیم رده‌های سنی زوجین در هر استان را بررسی کنیم و بر اساس تحلیل‌های آماری به برنامه‌ریزی برای نوع اقدامات و فعالیت‌های اولویت‌دار هر استان بپردازیم.


رضوی با بیان اینکه متولی ثبت وقایع حیاتی، سازمان ثبت احوال است، افزود: کمیته‌ای نیز در همه شهرستان‌ها وجود دارد که به شکل مستمر ثبت وقایع را انجام داده و هر فصل با تشکیل کارگروه ثبت وقایع حیاتی بررسی داده‌های مربوط به آن فصل صورت می‌گیرد. همچنین باید آمارها را به درستی بررسی و تحلیل کنیم و با رویکرد حل مسئله، برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم، در چارچوب ماموریت‌های هر دستگاه فعالیت‌های اثربخش را طراحی و اجرا کنیم تا مجموعه این اقدامات به کاهش طلاق و افزایش ازدواج منجر شوند.

به گفته وی، عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر مقوله ازدواج و طلاق موثر هستند، به همین دلیل هماهنگی بین فعالیت‌های هر سازمان برای ایجاد هم افزایی و افزایش اثربخشی کارها، ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها