کد خبر: 188471
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

نیاز به انقلاب اداری

بیادی نوشت: پس از لغو برجام همه مسوولان باید یک نظر و یک برخورد داشته و حتما با منویات مقام معظم رهبری هماهنگ باشند. اینکه عده‌ای آن را در مجلس به آتش کشیده و عده‌ای دیگر تصمیم به پایبندی به این قرارداد داشته باشند درست نیست زیرا در این شرایط مردم صدای واحد از مسوولان نمی‌شنوند و دچار تردید می‌شوند

نیاز به انقلاب اداری
کد خبر: 188471
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن بیادی در یادداشتی نوشت:در مسائل و مشکلاتی که برای نظام پدید می‌آید، تمام مقامات مسوول هستند. برای مقابله با مشکل‌هایی که برای کشور به وجود می‌آید ما نیازمند مدیریت یکپارچه و پاسخگویی مسوولان هستیم. مدیریت کشور نباید جزیره‌ای باشد زیرا نمی‌توان یک کشور را با این نحوه اداره کرد.

این مشکل که هرکس هر تصمیمی گرفت خودش آن را اجرایی کند، روش صحیحی نیست. مدیریت یکپارچه ضروری است. پس از لغو برجام همه مسوولان باید یک نظر و یک برخورد داشته و حتما با منویات مقام معظم رهبری هماهنگ باشند. اینکه عده‌ای آن را در مجلس به آتش کشیده و عده‌ای دیگر تصمیم به پایبندی به این قرارداد داشته باشند درست نیست زیرا در این شرایط مردم صدای واحد از مسوولان نمی‌شنوند و دچار تردید می‌شوند. به نظر من یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که در کشور با آن رو به رو هستیم وجود محدودیت و تحریم برای اجرایی شدن کارها در دولت است. آنچنان فساد اداری در سازمان‌های دولتی و نهادهای دیگر ریشه دوانده که حل این معضل نیاز به یک انقلاب اداری دارد و در واقع این سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی بیشتر مردم را تحریم کرده‌اند تا کشورهای استکباری مانند امریکا. فلذا قوانین و مقرراتی که توسط دولت اجرا می‌شود، کاملا بازدارنده است.

بسیاری از افراد مسوول برای کار نکردن هزار و یک دلیل دارند اما برای انجام وظیفه و انجام کار انگیزه‌ای وجود ندارد. راه‌حل این مشکل مبارزه جدی با فساد سازمان یافته اداری است تا اشتغال و تولید ایجاد شود و مردم از این فلاکت و احساس خطرناک بی‌هویتی نجات پیدا کنند. این آشفتگی‌ و نابسامانی‌ها باعث شده تا تمامی دستاوردهای انقلاب زیر سوال برود و بعضی از مردم با وجود داشتن سفره منطقی ولی احساس گرسنگی و کمبود دارند و با وجود داشتن فرهنگ غنی احساس بی‌فرهنگی می‌کنند، دستگاه‌های نظارتی هم با رفع معضلات عاقلانه عمل نمی‌کنند و اکثر برخورد آنان سلبی است تا ایجابی و منطقی در برخورد آنان با معضلات وجود ندارد، افراط و تفریط در تصمیمات آنان موج‌ می‌زند و هر کار را انجام می‌دهند نتیجه عکس آن در جامعه قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها