کد خبر: 188474
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۱۴:۰۰
| |

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

در مقابل زورگوترین‌ها هم حرف حق را به کرسی می‌نشانیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت آن است که در بستر یک ملت نهادینه شود و امروز کشور ما از اقتدار بی‌نظیری در طول اعصار گذشته برخوردار است که می‌توانیم با جرات در مقابل زورگوترین‌ها که پنج کشور دارای حق وتو هستند بایستیم و حرف حق خود را به کرسی بنشانیم.

در مقابل زورگوترین‌ها هم حرف حق را به کرسی می‌نشانیم
کد خبر: 188474
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ کیومرث حیدری در همایش کارکنان پایور یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در سالن شهید بهشتی، اظهار کرد: تمامی موجودات در پرتو نعمات خدواند، قادر به ادامه حیات هستند. هر کدام از نعمت‌های خدا را که از ما بگیرند، با چالش مواجه می‌شویم. ماموریت عظیم رهبری درستی که ختم به صراط مستقیم باشد را تنها اولیا خدا می‌توانند انجام دهند، امروز در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که رسول و ائمه اطهار در بین ما نیستند؛ بنابراین صراط مستقیم، ولی امر مسلمین است. امروز بالاترین نعمت جامعه اسلامی ایران و دنیا نعمت ولایت است که خداوند ما را از آن بهره‌مند کرده است. نعمت ولایت موجب شده که ما در دنیا اقتدار و عزت داشته باشیم.

وی افزود: رسانه‌ها اعلام کردند که رئیس جمهور نادان آمریکا بعد از مدت‌ها بزرگنمایی در رسانه، از برجام خارج شده است و همه دنیا در این زمینه مواضعی گرفتند و به حال جمهوری اسلامی تاسف خوردند اما رهبر انقلاب ما فرمودند که "آقای ترامپ تو هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی". عزت این است. عزت یعنی اقتداری که ریشه در معنویت داشته و بومی شده باشد.

وی با اشاره به این‌که «اقتدار و قدرت عاریه‌ای، قدرت نیست»، تصریح کرد: قدرت آن است که در بستر یک ملت نهادینه شود و امروز کشور ما از اقتدار بی‌نظیری در طول اعصار گذشته برخوردار است که می‌توانیم با جرات در مقابل زورگوترین‌ها که پنج کشور دارای حق وتو هستند بایستیم و حرف حق خود را به کرسی بنشانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: اقتداری که از آن بهره‌مند هستیم توسط مثلثی آفریده شده است، در راس این مثلث نهاد رهبری و رهبر معظم انقلاب و مولای بصیر، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز ماست که آینده را به خوبی پیش‌بینی و مردم را به صراط درست هدایت می‌کند. در راس دیگر مردم فهیم، دانا، بابصیرت و ولایت مدار و در راس دیگر نیروهای مسلح دانا، توانا و مقتدر هستند.

وی ادامه داد: آن زمانی که مسئولین سیاسی صحبت می‌کنند، پناهشان به خداوند و نیروهای مسلح است و زمانی که باید موضع گیری قاطعی کنند، نیروهای مسلح خود را به رخ می‌کشند. نیروهای مسلحی که تا امروز توانستند در مقابل زورگویی‌ها، تجاوزگری‌ها و ددمنشی‌هایی که دشمنان تحمیل کردند، پاسخ دهد. نیروی زمینی قدرت بزرگی است. ما در نیروی زمینی بخشی از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی هستیم.

وی در خصوص اصول فرماندهی خود، گفت: اصل اولی که فرماندهی نیروی زمینی بر آن استوار است ولایت‌محوری، اصل دوم عدالت‌محوری و اصل سوم شایسته‌سالاری است. ولایت محوری به منصه ظهور رساندن منویات، خواسته‌ها و اوامر رهبری است. ما از سال 96 اجرای اوامر رهبری را شروع کردیم و این ولایت‌مداری است. با شعار ولایت‌مداری، به جایی نمی‌رسیم. از جمله منویات رهبر رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان است که همواره مورد توجه ایشان بوده، مورد دیگر انضباط است که موجب می‌شود یک نیروی مسلح بتواند اقتدار خود را به نمایش بگذارد و مورد بعدی ارتقا آمادگی‌های رزمی یگان‌های نیروی زمینی است.

حیدری با اشاره به این‌که «به طرق مختلف برای مشکلات طراحی کردیم»، تصریح کرد: بر طبق وعده‌ای که به مقام معظم رهبری دادم تلاش کردم تا در مسیر کاستن بار مشکلات شما سهیم باشم. 2800 معلول صعب‌العلاج در نیروی زمینی شناسایی شده، تحت پوشش قرار گرفته و برای آنها حقوق مستمری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امروز در تمام بیمارستان‌های ما، دارالشفا وجود دارد. افرادی که فاقد منزل سازمانی بودند را شناسایی کردیم تا کمک نقدی، بلاعوض، وام کم‌بهره و ودیعه مسکن به آن‌ها بدهیم. همه این کارها را در سال 96 انجام دادیم تا باری از دوش آن‌ها برداشته شود. در زمینه ازدواج نیز برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم. در یک ماه 3 میلیارد و 200 تا 500 میلیون تومان هزینه این طرح هاست. در مقابل سازمان و رهبر نیز توقعاتی از ما دارد که باید در مسیر برآوردن آن‌ها حرکت کنیم. من موظف هستم از حقوق شما دفاع کنم و این کار را با شدت دنبال می‌کنم تا منزلت و معیشت ما ارتقا پیدا کند. برنامه‌ریزی برای ارتش بزرگ به سرعت جواب نمی‌دهد. همه ما در مسیر تفکر، تدبر، حرکت و خواستن هستیم. من از رئیس جمهور حق شما را مطالبه کردم.

وی با بیان این‌که «ماموریت خود را درک کنید»، عنوان کرد: ماموریت شما این است که در گرم نگه داشتن تنور چرخه دفاع این کشور عاشقانه حضور پیدا کنید. در منطقه شمال شرق این درک بسیار خوب دیده شده است به گونه‌ای که در سال گذشته فرماندهی قرارگاه شمال شرق در بین همه قرارگاه‌های نیروی زمینی مقام اول را کسب کرده است.

حیدری گفت: تغییر ساختار یگان‌ها کار ساده‌ای نیست. ما در حال سازماندهی 17 تیپ متحرک هستیم. طرح‌ها هزینه دارد باید وقت بگذارید. از فرماندهان تیپ، گردان و معاونین تقاضا دارم که در معرفی طرح‌ها به کارکنان وقت بگذارند و کارکنان بدانند فرمانده نیروی آنها چه امتیازات و مولفه‌هایی را برای آنها پیش‌بینی کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها