حیدر العبادی:

هرگز در کابینه‌ای که مبارزه با فساد را اولویت خود نداند، نخواهم بود

نخست وزیر عراق گفت که هرگز در کابینه آتی که مبارزه با فساد را اولویت خود نداند، حضور نخواهد داشت.

هرگز در کابینه‌ای که مبارزه با فساد را اولویت خود نداند، نخواهم بود
کد خبر: 188480
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: در شرایطی هدایت کشور را برعهده گرفتم که عراق از نظر نظامی در برابر داعش شکست خورده بود و بسیاری بر این باور بودند که عراق پایان یافته اما ما بازگشتیم و داعش را در هم شکستیم.

پیروزی بر این گروه تروریستی ظرف سه سال انجام شد در شرایطی که جهان تصور می‌کرد نابودی این گروه تروریستی کاری محال است.

العبادی در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: تغییر گسترده‌ای در ارتش و پلیس عراق ایجاد شده چه در نحوه تعامل با سربازان و افسران ارتش و چه در زمینه تعامل نیروهای امنیتی با شهروندان.

العبادی گفت: برخی کشورهای غربی از سرعت پیروزی ما بر داعش غافلگیر شدند.

نخست وزیر عراق در ادامه فاش کرد: زمانی که در سال 2017 پیروزی بر داعش اعلام شد برخی کشورهای غربی با سفارتخانه‌هایشان تماس گرفته و صحت این خبر را جویا شدند.

وی درباره حشد شعبی نیز اظهار داشت: حشد شعبی به عراق اضافه شد و این یک امتیاز محسوب می‌شود. من اصرار داشتم نیروهای حشد شعبی در کنار ارتش و پلیس عراق با تروریست‌ها مبارزه کنند. حشد شعبی نیروهایی داوطلب هستند که عملیات نظامی و قوانین را در آکادمی‌های مربوطه آموزش ندیده‌اند بلکه داوطلبانه وارد این عملیات‌ها شده‌اند. من خواستم این نیروها به ارتش افزوده شوند.

العبادی در ارتباط با تحولات روابط اربیل-بغداد نیز اظهار داشت: درگیری ایجاد نشد بلکه ما تنها به نوعی مدیریت سیاسی و امنیتی-نظامی دست یافتیم تا مانع از بروز درگیری‌ میان یکدیگر شویم. تاکید اول من بر این بود که درگیری ایجاد نشود و این کار را به شکل درستی انجام دادم. ما در این زمینه موفق شدیم.

نخست وزیر عراق افزود: چند روز قبل با نیروهای کشور(پیشمرگ‌ها) تماس‌ها و گفت‌وگوهایی داشتم. آنها از دستورات ما و نه فرماندهانشان پیروی می‌کنند. متاسفانه رهبران آنها از آنها خواسته بودند که با ارتش عراق مقابله کنند.

العبادی درباره وضعیت اقتصادی عراق نیز گفت: در دوره اخیر قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرده و همزمان کشور با فروپاشی نظامی مواجه بوده است.

با این وجود ما به ارائه خدمات اساسی و حمایت از کشاورزان ادامه می‌دهیم و بنابراین تولید برق در کشور طی چهار سال به شکلی گسترده افزایش یافت.

این مسئول عراقی درباره مبارزه با فساد در کشورش نیز تاکید کرد: عراق باید اقداماتی را در راستای مبارزه با فساد در پیش گیرد. ما اقداماتی را آغاز کردیم و تمرکزمان بر نهادهای امنیتی بود تا آنها را به شکل کامل از فساد پاکسازی کنیم چراکه بدون تحقق آن نمی‌توانستیم به هیچ هدفی برسیم. من تنها به مبارزه با فساد نپرداختم بلکه این مساله را به شیوه عملکردی در دولت تبدیل کرده و در این راستا از جوانان و کارشناسان بین‌المللی کمک گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها