محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید:

رهبران اصلاحات از حق فردی خود گذشتند/ رمز پیروزی جریان اصلاحلات وحدت بود/ اعضای شورای‌شهر دنبال سهم‌خواهی نباشند

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: همه رهبران ما در اصلاحات از حق فردی خود گذشتند. مرام اصلاحات تمکین به خرد جمعی است. به شوراهای اسلامی می‌گویم ما دستاورد عظیمی در انتخابات داشتیم، رمز پیروزی ما وحدت بود دنبال سهم‌خواهی نباشید.

رهبران اصلاحات از حق فردی خود گذشتند/ رمز پیروزی جریان اصلاحلات وحدت بود/ اعضای شورای‌شهر دنبال سهم‌خواهی نباشند
کد خبر: 188484
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در کنگره انجمن اسلامی معلمان ضمن تبریک هفته معلم، شعبانیه، و ماه رمضان، گفت: یادی از مطهری معلم شهید می‌کنم، از انجمن اسلامی معلمان به عنوان تشکل فرهنگی که شامل موثرترین قشر فرهنگی است و همواره بیشترین تاثیر را در عرصه‌های سیاسی از اوایل انقلاب داشته است، تشکر می‌کنم. حقیقتا شاهد حضور موثر و نقش آفرینی موثر آنها در شورای عالی سیاست‌گذاری بودیم. انسجامی که در شورای عالی سیاست‌گذاری داریم قابل ستایش است. انتظار داریم انجمن اسلامی همواره نقش خود را در شورای عالی حفظ کند. معلمان می توانند موثرترین قشر در جامعه باشند، قشر معلمان همواره در راس امور قرار داشته‌اند و در زمره کم ادعاترین بوده‌اند و بیشترین همراهی را معلم‌ها با انقلاب در زمینه تعلیم و تربیت جوانان داشته‌اند.

وی افزود: درباره سند تحول در نظم آموزش و پرورش و فلسفه تعلیم و تربیت که کمتر به آن پرداخته شد، بارها مطرح شد چه کسی می‌خواهد این اسناد را اجرا کند؟ و دولت‌ها هم اعتنایی به اجرای آن نمی‌کردند. سند تحول بارها مطرح شد جواب آن معلم است. معلمی که قصد اجرای سند تحول را دارد باید تامین باشد تا بتواند فرزندان ما را هدایت کند.

عارف با بیان اینکه با معلمان برخورد امنیتی می‌شود، گفت: کسانی با معلمان برخورد می‌کنند که در بهترین حالت دانش‌آموز آنها بوده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از جهت‌گیری‌های رشد اقتصادی و شاخص‌هایی که قرار است در 1400 به آن برسیم اقتصاد دانش محور است. این وظیفه هم به عهده معلم است. معلمی که پایه‌گذار رشد علمی کشور باشد. وقتی منزلت شغلی معلم به جایی رسید که انتخاب اول یک فارغ التحصیل معلم باشد موفق بوده‌ایم. آیا در حال حاضر این جایگاه را داریم؟

عارف ادامه داد: باید منزالت و جایگاه شغلی معلم تامین شود. اما در زمینه وظیفه فرهنگی معلم ؛ ما در حال حاضر با مشکلات اجتماعی بسیاری رو به رو هستیم

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به حرف‌های ترامپ گفت : آنها درس نمی‌گیرند با رجز خوانی به اهداف خود نمی‌رسند و انسجام و وحدت مردم ما بیشتر می‌شود.

وی افزود: رمز پیروزی مردم ما در انقلاب وحدت بود. گفتمان اصلاحات به عنوان گفتمان اصیل وحدت و آرامش بود. همه رهبران ما در اصلاحات از حق فردی خود گذشتند. مرام اصلاحات تمکین به خرد جمعی است. به شوراهای اسلامی می‌گویم ما دستاورد عظیمی در انتخابات داشتیم، رمز پیروزی ما وحدت بود دنبال سهم‌خواهی نباشید. ما به150 نفر فرد واجد شرایط رسیدیم اما نهایتا باید به 21 نفر می‌رسیدیم. تشخیص 21 فرد برجسته یک کار کیفی است. ما باید ظرفیت خود را نشان دهیم. راهبرد ما در مجلس عدم خط کشی بود. راهبرد ما بازکردن باب گفت‌وگو بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تجربه شخصی من این است که اختلافات کارشناسی برکت است. ما دو جریان اصیل در کشور داریم که فرض می‌کنیم دغدغه هردو انقلاب است. نمی‌توانیم بگوییم چرا فلانی سکوت می‌کند، خب نمی‌توان مسائل را در بوق و کرنا کرد. مهم‌ترین مسئله در حال حاضر گفت‌وگوی ملی است باید روی مشترکات صحبت کنیم. ما روی بحران‌ها اختلاف نداریم. مسئله حصر مسئله گفت‌وگوی دو جریان نیست، حصر را اصلاحات پیگیری می‌کند. تاثیر جوانان در مسائل سیاسی در خانواده‌ها زیاد است. متاسفانه بعضا می‌بینیم دو وزیر در تریبون با هم صحبت می‌کنند. گفت‌وگو را جدی بگیریم، معلمان گفت‌وگو را در میان جوانان نهادینه کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها