کد خبر: 188611
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حل نکردن مشکلات مناطق مرزی تبعات سیاسی و امنیتی دارد/ باید به مطالبات مردم پاسخ داد و مشکلات‌شان را حل کرد

جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده اسبق کردستان در مجلس گفت: اگر سیاستمداران نسبت به حل مشکلات مناطق مرزی کم‌توجهی کنند، قطعاً شاهد مشکلات سیاسی و امنیتی در منطقه خواهیم بود.

حل نکردن مشکلات مناطق مرزی تبعات سیاسی و امنیتی دارد/ باید به مطالبات مردم پاسخ داد و مشکلات‌شان را حل کرد
کد خبر: 188611
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مردم سنندج در مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت بسته شدن مرزها و عواقب آن اظهار کرد: یکی از عوامل اشتغال و کسب‌وکار در مناطق غرب کشور تردد مرزی و مسئله صادرات و واردات است، غیرازاین در کردستان نه کارخانه‌ای و نه اشتغالی هست.

او ادامه داد: متأسفانه امسال به خاطر برخی سیاست‌ها مرزها بسته شد و بازار و کسب‌وکار هم در پی آن دچار رکود شدند. در واکنش به آن مردم اعتراض‌هایی داشتند که منجر به بسته شدن بازارهای جوانرود، پیرانشهر، بانه و مریوان شد. دولت نباید نسبت به این مسئله و خواسته و مطالبات مردم بی‌توجه باشد.

جلالی زاده تأکید کرد: مناطق کردنشین جز مناطق محروم هستند. این مناطق کمتر توسعه‌یافته نیازمند اقداماتی هستند تا منجر به پیشرفتشان شود.

این نماینده اسبق مجلس اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و بیکاری در این مناطق یکی از مواردی که می‌تواند کمکی کند، ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان است که با آن مردم امنیت شغلی و اقتصادی داشته باشند و از فقر و نیازمندی آن‌ها جلوگیری شود. امروز در مناطق کردنشین شاهد مشکلات معیشتی فراوانی هستیم که از یک طرف ناهنجاری‌های زیادی مانند فقر،‌ طلاق و اعتیاد را در پی داشته و و از طرفی پدیده مهاجرت به سایر مناطق کشور و یا خارج از کشور را گسترش داده است.

جلالی‌زاده گفت: اگر حل این مسئله بسته شدن مرز به‌طور دقیق و کارشناسی بررسی نشود و سیاستمداران نسبت به حل مشکلات مناطق مرزی کم‌توجهی کنند، قطعاً ما شاهد مشکلات سیاسی و امنیتی در منطقه خواهیم بود که به نظر من آثار زیان‌بار آن متوجه حاکمیت و مردم نیز می‌شود.

او تأکید کرد: اقدام برای بستن مرز موجب شد که مردم این منطقه احساس نارضایتی کنند و واکنش‌هایی داشته باشند که از یک ماه بیشتر طول کشیده است. مردم ناراضی و معترض هستند و باید به مطالبات مردم پاسخ داد و مشکلاتشان را حل کرد و راهکار لازم را جایگزین کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها