کد خبر: 188659
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۰۷:۱۹:۰۰
| |

بیکاری 8 هزار کشاورز چابهاری بر اثر خشکسالی

‌دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار گفت: براثر خشکسالی‌های پی درپی، بیش‌از 8 هزار کشاورز چابهاری در منطقه باهوکلات بیکار شدند.

بیکاری 8 هزار کشاورز چابهاری بر اثر خشکسالی
کد خبر: 188659
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۰۷:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| خلیل‌الله درخشان ‌دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار در گفت‌وگویی درباره وضعیت کشاورزی با توجه به کمبود بارش‌ اظهار کرد: در مجموع بیش‌از 50 میلیارد تومان به کشاورزان باهوکلات چابهار وارد شده و بیش‌از دو هزار نفر در باغات و 6 هزار نفر هم در بخش زراعت شغل خود را از دست داده‌اند‌.

وی گفت: در مجموع بیش‌از 260 میلیاردتومان در اثر سیلاب، سرمازدگی و گرمازدگی و به‌ویژه خشکسالی به کشاورزان چابهار خسارت وارد شده است‌.

دبیر خانه کشاورز شهرستان چابهار با بیان این‌که خشکسالی و خشک شدن سد پیشین سبب از دست رفتن بیش از هزار هکتار باغات موز منطقه باهوکلات شده است، تصریح کرد: بر اثر خشکسالی بیش‌از هزار و 300 هکتار از باغات موز و انبه چابهار از میان رفته، علاوه‌بر آن بر اثر خشکسالی سه هزار و 90 هکتار از اراضی باغی کشاورزی و 6 هزار هکتار زمین‌های زراعی شهرستان چابهار نابود شده است.

درخشان بابیان این‌که خشکسالی مداوم انواع باغات ده‌ها ساله موز، انبه، لیمو، نخیلات و انواع باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری را نابود کرده است، گفت: کشاورزان ثروتمند دیروز هم‌اکنون فقط با یارانه 45 هزارتومانی روزگار می‌گذرانند و حتی توان و کرایه رفت‌وبرگشت برای سرکشی از باغات خشک‌شده موز و انبه خود را ندارند‌.

دبیرخانه کشاورز شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: خسارت‌های خشکسالی در حالی است که در سال‌های آبی با زیرکشت رفتن 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها