کد خبر: 188777
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۵:۵۴:۰۰
| |

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور:

اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی و کوله‌بری هفته جاری در هیات دولت بررسی می‌شود

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت شهر مرزی بانه و معیشت مردم این شهر بیان کرد: اصلاح آئین نامه مرز نشینی این هفته در دولت اصلاح می شود و به محض تصویب به استان های مربوطه ابلاغ می شود تا فعالیت مرز نشینی و کوله بری از سر گرفته شود.

اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی و کوله‌بری هفته جاری در هیات دولت بررسی می‌شود
کد خبر: 188777
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۵:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت پیگیری اعتراض‌ها در شهر مرزی بانه و اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی، گفت: توافق دستگاه‌هایی که در جریان این آئین نامه نیاز بود را اخذ کرده‌ایم و صورت جلسات نیز با حضور وزیر کشور صورت گرفته است باتوجه به این اصلاحات، این آئین نامه باید در هیأت دولت مطرح و تصویب شود که انشاالله هفته جاری در دولت اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در خصوص هیأت بازدیدکننده از مناطق مرزی،‌ عنوان کرد: این بازدید در رابطه با اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی صورت گرفت که بنده و آقای خسروتاج هم در آن حضور داشتیم.

وی ادامه داد : در تاریخ 96/7/5 این آئین‌نامه تنظیم شد که در اجرا مقداری با مشکل مواجه شد به همین دلیل نیازمند تغییراتی بود. بنابراین برای اینکه اینکه آئین‌نامه اصلاح شود ما نیاز به یک بازدید میدانی از استان‌ها و شهرهایی که با مقوله کوله‌بری و مرزنشینی درگیر هستند، داشتیم.

حیدری خاطرنشان کرد: برای اصلاح این آئین‌نامه با هدف رفع اساسی مشکلات با جمعی از مردم مرزنشین،‌ کوله‌بران و اصناف و اقشار و گروه‌هایی مختلفی که در این چرخه دخیل هستند، نشست و گفت‌وگوهایی را انجام دادیم که نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که این آئین‌نامه به لحاظ ساختاری و محتوایی اصلاح شود.

وی افزود: با حضور وزیر کشور و وزرات‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز این آئین نامه اصلاح شد و در حال حاضر نیاز به تصویب در دولت دارد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: به محض این که آئین‌نامه مرزنشینی و کوله‌بری در دولت تصویب شود به استان‌ها ابلاغ می‌شود و اشکالاتی که در گذشته وجود داشته حل خواهد و مردم می‌توانند فعالیت مرزنشینی و کوله‌بری خود را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به موقعیت مرزی این شهرها نگرانی برای امنیت ملی وجود دارد، در حال حاضر وضعیت مرزها چگونه است،‌ گفت: الحمدالله امنیت بسیار خوبی در کل مرزهای کشور وجود دارد. علی رغم این که تهدیدات در پیرامون مرزهای ما وجود دارد مشکل خاصی نداریم .

حیدری تاکید کرد: با وجود استقرار نیروهای نظامی، مرزبانی و امنیتی و اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی در منطقه به ویژه اقتدار در نوارمرزی مشکل خاصی نداریم اما باید مراقب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اتفاقات اخیر و نگرانی از امنیت مرزها باید بگویم هیچ مشکلی نیست. به هر میزان که تحریم‌ها بیشتر شود عزم و اراده مردم و ملت و آگاهی نیروهای ما بیشتر می‌شود بنابراین مشکلی متوجه مرزهای ما نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها