اعتراض 82 زن سیاه‌پوش به نابرابری جنسیتی در جشنواره کن

82 زن از چهره‌های سرشناس هالیوودی روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن به نابرابری جنسیتی در صنعت فیلمسازی اعتراض کردند.

اعتراض 82 زن سیاه‌پوش به نابرابری جنسیتی در جشنواره کن
کد خبر: 188919
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| 82 زن از چهره‌های سرشناس هالیوودی روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن به شکلی نمادین به نابرابری جنسیتی در صنعت فیلمسازی اعتراض کردند.

کیت بلانشت، کریستن استوارت، جین فوندا از جمله معترضانی بودند که در اقدامی بی‌سابقه در یک راهپیمایی اعتراضی به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن حضور یافتند.

در تاریخ جشنواره کن تا کنون بیش از 1860 فیلمساز مرد برای رقابت به کن سفر کرده‌اند که تعداد زنان مشارکت داده شده در این رویداد در این مقایسه بسیار ناچیز هستند.

سازمان‌دهندگان این رویداد اعتراضی اعلام کردند با این کار قصد دارند نشان دهند که هنوز هم پیشرفت و موفقیت در کار حرفه‌ای برای زنان بسیار دشوار است.

«پَتی جنکینز» کارگردان «زن شگفت‌انگیز»، «سِلما هایِک» بازیگر سرشناس، و «آنیس واردا» فیلمساز فرانسوی از دیگر چهره‌های معروف حاضر در این رویداد بودند.

«کیت بلانشِت» در پایان این حرکت اعتراضی بیانیه‌ای به انگلیسی خواند و «آنیس واردا» همان بیانیه را به فرانسوی تکرار کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه‌ آمده است:

زنان در جهان اقلیت نیستند با وجودیکه جریان غالب در صنعت سینِما خلاف این واقعیت عمل می‌کند. ما روی این پله‌ها کنار هم ایستاده‌ایم تا نمادی برای تغییر وضعیت زنان و پیشرفت آن‌ها باشیم. پله‌های پیشرفت در صنعت سینما باید برای همگان

فراهم شود.

در این دوره از جشنواره فیلم کن از میان 21 اثر پذیرفته شده در بخش رقابت اصلی فقط 3 اثر ساخته فیلمسازان زن است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها