کد خبر: 189073
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۷:۱۳:۰۰
| |

اعتمادآنلاین در گفت‌وگو با یک عضو شورای شهر اراک وضعیت کارگران هپکو را پیگیری کرد؛

سورانه: از بازنشستگان هپکو تعهد گرفتند که به دنبال سنوات خود نباشند

عضو شورای اراک اعلام کرد که کارگران بازنشسته کارخانه هپکو به او گفته‌اند که از آن‌ها تعهد گرفتند که تا یک سال پیگیر سنوات خود نباشند.

سورانه: از بازنشستگان هپکو تعهد گرفتند که به دنبال سنوات خود نباشند
کد خبر: 189073
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی سورانه عضو شورای شهر اراک در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اعتراض کارگران کارخانه هپکو اظهار کرد: سه‌شنبه گذشته به دعوت مدیرعامل کارخانه هپکو در مراسم جشنی که به مناسبت هفته کارگر برگزارشده بود و می‌خواستند از بازنشستگان تجلیل کنند، یکی بازنشستگان به من گفت که از ما تعهد گرفته‌اند که تا یک سال به دنبال سنوات خود نباشیم.

او ادامه داد: وقتی فردی که 25 یا 30 سال زحمت‌کشیده‌ است و حالا بازنشسته شده و می‌خواهد سنوات بگیرد، خیلی راحت از او تعهد می‌گیرند که سنوات این‌همه سال تلاش او را ندهند.

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: کارگران هپکو به آن صورت مطالبه عقب‌مانده ندارند و مسئولین استان و وزارتخانه تلاش کردند که این مشکلات رفع شود ولی نگرانی همه کارگران این است که واحد تولید کارخانه تعطیل است و خط تولید متوقف‌شده است. علت توقف تولید هم سوء مدیریت کارخانه و واگذاری و خصوصی‌سازی به‌عنوان یک مسائل ریشه‌ای است که باید حل شود.

سورانه تأکید کرد: ظاهراً اراده‌ای برای حل مشکل اساسی هپکو وجود ندارد. حتی در سطح وزیر هم تنها مسکنی برای حل مشکل در نظر می‌گیرند تا اینکه امروز را بگذراند و اینکه فردا و روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد برنامه‌ای برای آن ندارند و همین باعث نگرانی کارگران شده است. جدا از مسئله معیشت فردی یک دغدغه ملی این است که باید تولید انجام شود.

عضو شورای شهر اراک گفت: متأسفانه برخی مواقع از این اعتراضات، بهره‌برداری جناحی و سیاسی هم می‌شود. الآن به‌راحتی مشهود است که منتقدین دولت بر این اعتراضات موج‌سواری می‌کنند و گاهی اوقات به آن دامن می‌زنند. در هفته‌های اخیر چند سخنرانی با عنوان‌های همراهی با کارگران برگزار شد ولی فقط برای دامن زدن به اعتراض بود نه اینکه قصد داشته باشند مشکلات را حل کنند. همچنین فیلم‌برداری از تجمع و اعتراض و پخش از رسانه‌های خارجی هم انجام می‌شود. به نظر می‌آید که این نوع مواجهه با اعتراضات بیشتر به آن دامن می‌زند و خشم کارگران را شعله‌ور می‌کند.

سورانه تصریح کرد: بعضی‌ها در دی ماه گذشته به اعتراض‌ها دامن می‌زدند و فکر می‌کردند که با این کار می‌توانند دولت را زمین‌گیر کنند. در واقع این‌ها به دنبال حل مشکل کارگران و احقاق حق آنان نیستند بلکه می‌خواهند از این مسائل بهره‌برداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها