کد خبر: 189083
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

شیخ قاسم:

هدف مرحله فعلی آزادسازی فلسطین است/ با هرگونه سازشی مخالفیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت کشورهایی که به هر طریقی دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند همواره باری بر دوش مساله فلسطین بوده‌اند.

هدف مرحله فعلی آزادسازی فلسطین است/ با هرگونه سازشی مخالفیم
کد خبر: 189083
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنفرانس "اتحادیه جهانی علمای مقاومت" در بیروت اعلام کرد، آمریکا منشأ ظلم، استبداد و تجاوز است تا جایی که کشتار فلسطینیان را به حق و اشغالگری‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی را قانونی می‌داند.

به گزارش المیادین، وی گفت، پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود، امتناع از تسلیم شدن و اقدامات آنها در محور مقاومت پویایی را به مساله فلسطین بازگرداند.

شیخ قاسم ادامه داد، حزب‌الله لبنان هرگز بر سر سرزمین و کرامت خود چانه‌زنی و مذاکره نمی‌کند، این حزب در سال 2000 آزادی و در سال 2006 پیروزی را برای لبنان رقم زد و پس از آن همواره موضع بازدارندگی در مقابل اسرائیل داشته است.

وی افزود، سوریه همیشه از فلسطین حمایت کرده و به همین دلیل تلاش کردند با هدف محاصره فلسطین سوریه را از بین ببرند اما این کشور علیه طرح "خاورمیانه جدید" پیروز شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، کشورهای عربی که به هر طریقی و با توسل به منابع نفتی و اموالشان تلاش دارند روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کنند همواره باری بر دوش مساله فلسطین بوده‌اند. عادی‌سازی روابط این کشورها با اسرائیل به منزله رها کردن مساله فلسطین توسط آنهاست.

شیخ قاسم گفت: ما در مرحله‌ای جدید یعنی مرحله پیروزی‌های محور مقاومت در مقابله با اسرائیل، ایالت متحده و مزدوران این کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد: هدف مرحله کنونی آزادسازی همه فلسطین است و از ملت‌های منطقه می‌خواهیم آینده خود را بسازند. پیروزی محور مقاومت، پیروزی فلسطین است.

این مقام مسؤول افزود: دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا برای حفظ قدرت "کسانی که برای تاج و تختشان له‌له می‌زنند" از آنها اخاذی می‌کند اما نمی‌تواند به مقاومت‌کنندگان دست درازی کند.

شیخ قاسم در این سخنرانی خواستار اتحاد گروه‌های فلسطینی حتی در پایین‌ترین سطح شد.

وی ادامه داد، برای حمایت از طرح مقاومت باید بیشترین اقشار مردمی درجهان عرب و اسلام جذب شوند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد به شدت با هرگونه طرحی برای سازش مخالف است زیرا این امر باعث الحاق بخشی از فلسطین به صهیونیست‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد، باید مقاومت هدف اصلی باشد نه نژاد، ملیت، مذهب یا حزب.

شیخ قاسم گفت: برخی کشورها تلاش کردند نمایندگان مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان را از میان بردارند.

وی تصریح کرد: آمادگی مقاومت همواره موجب شده رژیم صهیونیستی به خود اجازه تجاوز به لبنان را ندهد.

این مقام مسؤول حزب‌الله لبنان تصریح کرد: مقاومت ما برای آزادسازی فلسطین است نه چانه‌زنی بر سر منافع.

وی افزود، دیگر اسرائیل توانایی آن را ندارد که قوانین درگیری متناسب با خواست خود را اجرایی کند و آنچه در ارتفاعات جولان سوریه رخ داد تاکیدی بر استراتژی بازدارندگی است.

شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه نیز در این کنفرانس گفت، ایران و سوریه ترجیح دادند خاستگاه مقاومت باشند حتی اگر در ازای آن بهای سنگینی بپردازند.

وی افزود: ما امروز در لبه خطر قرار داریم. هرکس مسجدالاقصی را تسلیم کند، مکه را هم تسلیم می‌کند.

شیخ حسون تصریح کرد: به زودی خواهید فهمید که پیمان مکتوبی پیرامون سرزمین جایگزین برای فلسطینیان وجود دارد و آن صحرای سیناست.

وی خطاب به الازهر و انجمن کشورهای اسلامی گفت: اگر شما با ما در سنگر فلسطین بمانید به عنوان سرباز در کنار شما خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها