کد خبر: 189112
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۷:۰۵:۰۰
| |

ظریف راهی بروکسل شد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تور برجامی خود بعد از چین و روسیه راهی بروکسل آخرین و مهم ترین مقصد سفرش شد تا علاوه بر دیدار با فدریکا موگرینی در دیداری پنج جانبه با حضور وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر چگونگی ادامه اجرای برجام و گرفتن تضمین‌های عینی گفت‌وگو کند.

ظریف راهی بروکسل شد
کد خبر: 189112
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور هفته جاری در سفرهایی کوتاه به دیدار همتایان چینی و روسی خود رفت تا آنطور که خود به آن اشاره کرده است مقامات این کشورها را از مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی و شرایط ماندن ایران در این توافق آگاه سازد و از سویی مواضع این کشورها را نیز بشنود.

در همین حال هیاتی از ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون سیاسی ظریف روز دوشنبه برای گفت‌وگو و رایزنی در سطح کارشناسی پیرامون دستور کار مذاکرات روز سه شنبه وزیران خارجه راهی بروکسل شده است.

معاون ظریف در بدو ورود با هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی دیدار کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی صبح روز دوشنبه و پس از دیدارش با سرگی لاوروف با "خوب و مهم" خواندن دیدارهایش در پکن و مسکو نوشت: اکنون به بروکسل می روم تا با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه سه کشور دیدار کنم.

وی گفته است که "به زودی مشخص خواهیم کرد گروه 1+4 چگونه می تواند منافع ایران ذیل برجام را تضمین و این دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی را حفظ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها