عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شهردار جدید تهران کار سختی در پیش دارد/ همه باید بدانند که مدیریت شهری به شعارهای اولیه پایبند است

زهرا صدراعظم نوری، به بهانه آغاز به کار شهردار جدید تهران، به اولویت‌ها و چالش‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: « باید این را بدانیم که این شورای شهر و این شهرداری در جهت شفاف‌سازی و اصلاح فرایندها و مقابله با فساد و رانت و تخلف هر چه در توان داشته باشد انجام می‌دهد و هیچ گذشت و چشم‌پوشی نخواهد داشت.»

شهردار جدید تهران کار سختی در پیش دارد/ همه باید بدانند که مدیریت شهری به شعارهای اولیه پایبند است
کد خبر: 189122
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت کشور یک روز بعد از انتخاب محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران، حکم او را تأیید کرد و او رسماً شهردار تهران شد. زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران، در جواب اینکه آیا شهردار جدید هم با موانع و چالش‌های نجفی، رو به رو خواهد بود، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من امیدوارم که ایشان با موانع بازدارنده مواجه نشود اما به هر حال باید این را بدانیم که این شورای شهر و این شهرداری در جهت شفاف‌سازی و اصلاح فرآیندها و مقابله با فساد و رانت و تخلف هر چه در توان داشته باشد انجام می‌دهد و هیچ گذشت و چشم‌پوشی نخواهد داشت. این موضوع طبعاً حساسیت‌هایی را بر خواهد انگیخت و ممکن است برخی افراد یا جریان‌ها را به مانع‌تراشی وا دارد.»

او ادامه می‌دهد: «ما اعتقاد داریم که باید رویه‌ها اصلاح شود مثلاً پروژه‌های شهرداری با شایسته‌سالاری به افرادی داده شود که توانمند هستند، نه اینکه گروه و جریانی خاص به صورت کانالیزه پروژه‌ها را به دست گیرند. از طرفی مردم هم باید در جریان تمام فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر باشند. موضوعاتی مانند این می‌تواند باعث مانع‌تراشی عده‌ای شود اما هم خود شهردار جدید به این موضوع واقف است و هم ما در صحبت‌هایی که داشته‌ایم به سخت بودن این مسیر تأکید کرده‌ایم و ایشان اعلام آمادگی کرده‌اند که در راستای شعار و هدف شورای شهر قدم بردارند. به همین دلیل هم شورای شهر با رأیی قاطع شهردار را انتخاب کرد.»

صدراعظم نوری ادامه می‌دهد: «ما انتظار داریم که تمام نهادها هم با شهردار جدید همکاری کنند تا حقوق شهروندان تحقق پیدا کند و حاشیه‌ای به وجود نیاید.»

او از وزارت کشور هم بابت تأیید فوری حکم افشانی تشکر می‌کند و می‌گوید: «خوشبختانه وزیر محترم کشور موقعیت شهر تهران را به خوبی درک کردند و با تأیید زودهنگام حکم آقای افشانی کار شهردار را تسریع بخشیدند. ایشان از امروز کارشان را رسماً شروع خواهند کرد، به ایشان هم خیر مقدم و تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که ایشان در مدیریت شهر تهران موفق باشند.»

صدراعظم نوری در مورد اولویت‌هایی که شهردار جدید تهران باید در نظر داشته باشد، می‌گوید: «تهران با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای مواجه است و شهردار جدید تهران هم با توجه به سابقه کارشان در استانداری‌ها و همین‌طور معاونت شهرداری‌های وزارت کشور به خوبی از این مشکلات آگاه هستند. ایشان در برنامه‌ای که ارائه کردند نشان دادند که این مشکلات را به خوبی احصا کرده‌اند و برای حل کردنشان برنامه دارند.»

او ادامه می‌دهد: «از نظر شورای شهر شفاف‌سازی از جمله موضوعات مهمی است که باید در شهرداری ادامه پیدا کند. اصلاح فرآیندها در راستای شفاف‌سازی هم باید با قوت گذشته دنبال شود یعنی مبارزه با تخلف و رانت‌هایی که طی سنوات گذشته وجود داشته باید به صورت جدی دنبال شود. خوشبختانه شهردار جدید هم همین عزم را دارند.»

او به مشکلات مالی شهرداری هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «تأمین منابع لازم و پایدار هم برای شهر تهران از جمله اولویت‌های مهم است. با توجه به میزان بدهی‌ها، تعهدات و پروژه‌های نیمه تمامی که برجا مانده کار شهردار جدید در زمینه مسائل مالی، سخت است. ضمن اینکه باید پروژه‌های جدید هم شروع شوند و شهرداری پویایی خودش را حفظ کند.»

صدراعظم نوری ادامه می‌دهد: «یکی دیگر از موضوعاتی که ما به عنوان اولویت به شهردار جدید گوشزد کرده‌ایم، این است که باید تغییر رویکردها در حوزه‌های محیط‌زیست و فرهنگی و اجتماعی ادامه داشته باشد. ایشان هم نشان دادند که شناخت خوبی نسبت به این حوزه‌ها دارند. به همین دلیل هم نسبت به دوران شهرداری ایشان خوش‌بین هستم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها