استیون سودربرگ فیلمی درباره رسوایی اسناد پاناما می‌سازد

استیون سودربرگ، کارگردان برنده جایزه اسکار در سال 2000 به همراه تعدادی از بزرگ‌ترین نام‌ها در هالیوود دور هم جمع شده‌اند تا یک فیلم سیاسی دیگر بسازند. این فیلم درباره رسوایی موسوم به اسناد پاناماست.

استیون سودربرگ فیلمی درباره رسوایی اسناد پاناما می‌سازد
کد خبر: 189177
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مجموعه‌ای از بازیگران درجه یک حاضر در هالیوود برای ساخت فیلمی مربوط به رسوایی اسناد پاناما با استیون سودربرگ همکاری خواهند کرد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از این اثر که The Laundromat نام دارد، اقتباسی از کتاب Secrecy World نوشته جیک برنشتاین است و با بازی مریل استریپ، گری الدمن و آنتونیو باندراس ساخته خواهد شد.

هنوز هیچ استودیویی برای پخش این اثر قراردادی با تهیه‌کنندگان نبسته اما شنیده می‌شود شانس نتفلیکس از بقیه کمپانی ها بیشتر است. با توجه به سابقه استیون سودربرگ در کارگردانی فیلم‌هایی مثل سه گانه «اوشن» به نظر می رسد با اثری جنایی- جاسوسی مواجه خواهیم بود.

رسوایی اسناد پاناما را خیلی‌ها بزرگ‌ترین افشای فساد مالی سیاستمداران جهان و بزرگ ترین نشت اطلاعاتی تاریخ می دانند. اسناد پاناما مجموعه‌ای از 11٫5 میلیون سند محرمانه از دفتر وکالت موساک فونسکا است که توسط منبعی ناشناس به روزنامه آلمانی‌زبان زوددویچه تسایتونگ رسیدند.

این اسناد که دوره‌ای 40 ساله را پوشش می‌دهند شامل 214٬000 صفحه سند در ارتباط با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدنتحریم‌های بین‌المللیهستند. اسناد پاناما حاوی نام شرکت‌ها و هویت اصلی مالکین و مدیران تراست‌هااست. اسناد یادشده نشان می‌دهند که چگونه این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کرده تا پولشویی کنند، تحریم‌ها را دور بزنند و مالیات نپردازند.

در این اسناد نام چهره های سرشناسی چون شیخ سلمان پادشاه وقت عربستان، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، خلیفه بن زیاد آل نهیان امیر ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی، یوآو گالانت وزیر سازندگی رژیم صهیونیستی، داو ویسگلس مشاور آریل شارون، مارک تاچر، پسر مارگارت تاچر و ایان کامرون، پسر دیوید کامرون و... آمده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها