کد خبر: 189293
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۴:۲۳:۰۰
| |

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد:

درخواست آموزش و پرورش برای اخذ 25 هزار ردیف استخدامی

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارتخانه‌اش درخواست 25 هزار ردیف استخدامی دارد، گفت: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش تا 3 سال آینده تند است.

درخواست آموزش و پرورش برای اخذ 25 هزار ردیف استخدامی
کد خبر: 189293
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس با سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در نشست امروز(سه‌شنبه 25اردیبهشت ماه) برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نشست وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود نیرو وزارتخانه متبوعش برنامه جامعی را به همراه سازمان امور استخدامی آغاز کرده‍اند، گفت: باید نیروی انسانی مورد نیاز، خروجی، کمبودها و مجاری جذب آن‌ها تا 4 سال دیگر مشخص شود، تا هر سال در آستانه مهرماه غافلگیر نشویم لذا بحران کمبود نیرو به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

آموزش و پرورش درخواست 25هزار ردیف استخدامی دارد

وزیر آموزش و پرورش مجلس با اشاره به درخواست 25هزار ردیف استخدامی از سازمان استخدامی، افزود: اگرچه ردیف استخدامی که به وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری داده شده است، 15هزار نفر است اما امیدواریم سازمان استخدامی با درخواست افزایش این ردیف موافقت کند.

شیب تند خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا 3 سال آینده

وی اضافه کرد: شیب خروج نیروهای انسانی آموزش و پرورش از امسال تا 3 سال آینده نسبتا تندی است لذا مسئولان باید در این چند سال توجه ویژه‌تری به آموزش و پرورش داشته باشند و ردیف استخدامی آن را افزایش دهند، البته این مسئله باید در برنامه جامعی که در فوق به آن اشاره کردم مدنظر قرار گیرد.

بطحایی اظهارکرد: در صورت تدوین این برنامه جامع، چشم‌انداز ورود و خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش روش تا حداقل 10 الی 15سال آینده مشخص خواهد شد و دیگر نگرانی از این باب نخواهیم داد.

جذب نیروی انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی دیگر محل مناقشه نیست

همچنین جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه جذب نیرو انسانی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دیگر محل مناقشه نیست، گفت: درخصوص نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از دو منظر با وزیر آموزش و پرورش بحث دارم؛ ابتدا اینکه رسیدن تفاهم درخصوص آمار و اطلاعات مرتبط و مسئله دوم اصلاح روش‌های اداره و مدیریت آموزش و پرورش است.

67 درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تاکید بر اینکه بهتر است استخدام‌ها منطقه‌ای باشند نه کشوری تا نیروهای موجود ساماندهی شوند، بیان کرد: نسبت نیروی پشتیبانی مدرسه به نیروی صف مدرسه 33 به 67 است در حالی که استاندارد آن باید 25 به 75باشد، درواقع فقط 67 درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم هستند که این به معنای عدم کارآمدی نیروها است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها