کد خبر: 189342
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران

مقامات همه در مشکلاتی که برای نظام پیش می‌آید مسئول هستند/ به آتش کشیدن برجام اقدام درستی نبود

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران با تاکید بر ضرورت مدیریت یکپارچه در شرایط کنونی، گفت: پس از لغو برجام همه مسوولان باید یک نظر و یک برخورد داشته و حتماً با منویات مقام معظم رهبری هماهنگ باشند.

مقامات همه در مشکلاتی که برای نظام پیش می‌آید مسئول هستند/ به آتش کشیدن برجام اقدام درستی نبود
کد خبر: 189342
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| خروج آمریکا از برجام دولت دوزادهم را از جهات مختلف تحت فشار گذاشته است. از یک سو رایزنی‌با اروپایی‌ها و تصمیم گیری در مورد ادامه برجام و از سوی دیگر مواجهه با چالش‌های داخلی. با وجود حمایت مقام معظم رهبری از مذاکرات هسته‌ای در همه مراحل و اظهارات اخیرشان در مورد شرط ادامه مسیر هنوز هم برخی از مخالفان دولت به دنبال مقصر گشته و خلاف جهت دولت حرکت می‌کنند.


اقدام کوهکن، ذوالنوری و برخی از نمایندگان تندرو یا بیانیه خبرگان رهبری از جمله همین موارد است و اتفاقا طی یک هفته گذشته مورد انتقاد بسیاری از چهره های سیاسی قرار گرفته است. سیاسیونی که لزوما مدافع و حامی دولت نبوده و در ادوار مختلف به عنوان منتقد اظهار نظر کرده اند. نکته اینجا است که اکثر منتقدان دیروز نیز شرایط حساس کنونی را دریافته و باور دارند که تنها راه برون رفت از این شرایط تقویت انسجام ملی و همصدایی است.


حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان یکی از همین سیاسیون است و تاکید می‌کند که موضع گیری های مختلف به مدیریت یکپارچه ضربه زده و مانع از مدیریت صحیح این شرایط است.


وی با تاکید بر اینکه «در مسایل و مشکلاتی که برای نظام پدید می‌آید، تمام مقامات مسوول هستند» گفت: « برای مقابله با مشکل هایی که برای کشور بوجود می آید ما نیازمند مدیریت یکپارچه و پاسخگویی مسوولان هستیم. مدیریت کشور نباید جزیره ای باشد زیرا نمی توان یک کشور را با این نحوه اداره کرد. این مشکل که هرکس هر تصمیمی گرفت خودش آن رااجرایی کند، روش صحیحی نیست. مدیریت یک پارچه ضروری است. پس از لغو برجام همه مسوولان باید یک نظر و یک برخورد داشته و حتماً با منویات مقام معظم رهبری هماهنگ باشند.»


وی افزود: « این که عده ای برجام را در مجلس به آتش کشیده و عده‌ای دیگر تصمیم به پایبندی به این قرارداد داشته باشند درست نیست زیرا در این شرایط مردم صدای واحد از مسوولان نمی شنوند و دچار تردید میگردند».


بیادی در پاسخ به این سوال که جدی ترین چالش موجود کشور در وضعیت کنونی چیست، گفت: «به نظر من یکی از جدی ترین مشکلاتی که در کشور با آن رو به رو هستیم وجود محدودیت و تحریم برای اجرایی شدن کارها در دولت است. آنچنان فساد اداری در سازمانها ی دولتی و نهادهای دیگر ریشه دوانده که حل این معضل نیاز به یک انقلاب اداری دارد و در واقع این سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بیشتر مردم را تحریم کرده‌اند تا کشورهای استکباری مانند آمریکا. فلذا قوانین و مقرراتی که توسط دولت اجرا می شود، کاملاً بازدارنده است. بسیاری از افرادی مسوول برای کار نکردن هزار و یک دلیل دارند اما برای انجام وظیفه و انجام کار انگیزه‌ای وجود ندارد.»


به گفته وی، راه حل این مشکل مبارزه جدی با فساد سازمان یافته اداری است تا اشتغال و تولید ایجاد شود و مردم از این فلاکت و احساس خطرناک بی هویتی نجات پیدا کنند این آشفتگی‌ و نابسامانیها باعث شده تا تمامی دستاوردهای انقلاب زیر سؤال برود و بعضی از مردم علیرغم داشتن سفره منطقی ولی احساس گرسنگی و کمبود دارند و علیرغم داشتن فرهنگ غنی احساس بی فرهنگی میکنند دستگاههای نظارتی هم با رفع معضلات عاقلانه عمل نمی کنند و اکثر برخورد آنان سلبی است تا ایجابی و منطقی در برخورد آنان با معضلات وجود ندارد افراط و تفریط در تصمیمات آنان موج‌میزند و هر کار را انجام میدهند نتیجه عکس آن در جامعه قابل مشاهده است .

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها