احتمال لغو نشست ترامپ و کیم جونگ اون

معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرده است که کشورش تمایلی به برگزاری نشست با آمریکا ندارد.

احتمال لغو نشست ترامپ و کیم جونگ اون
کد خبر: 189352
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اظهارنظر از سوی کیم کیه گوآن،‌ معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (چهارشنبه) چند ساعت پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ عمدا نشست عالی‌رتبه با کره‌ جنوبی را کنسل کرده و تهدید کرد تا اقدامی مشابه را درباره نشست برنامه‌ریزی شده میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار است ماه آتی میلادی در سنگاپور صورت بگیرد، انجام می‌دهد.

وی همچنین اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید و سایر مقامات آمریکایی را مورد انتقاد قرار داد؛ آنها درباره این مساله صحبت کرده بودند که چگونه باید کره شمالی از مدل لیبی در خلع سلاح اتمی پیروی کرده و خلع سلاح اتمی کامل، غیرقابل بازگشت و معتبری را ارائه دهد.

معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی همچنین اظهارنظرهای آمریکا را مبنی بر اینکه پیونگ یانگ باید نه تنها تسلیحات موشکی و اتمی خود را کاملا کنار بگذارد بلکه این مساله مربوط به تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی نیز می‌شود، مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر رویکرد نشست میان کره شمالی و آمریکا تنها صادقانه و با هدف بهبود روابط باشد ما به آن پاسخی مناسب می‌دهیم اما تمایلی نداریم تا وارد مذاکره یک طرفه‌ای شویم که از ما می‌خواهد تا برنامه‌های تسلیحات اتمی خود را کنار بگذاریم و ما را مجبور کنند تا نشست کره شمالی و آمریکا را بپذیریم.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده به صورت مستقیم صحبتی درباره تغییر نشست رهبران آمریکا و کره شمالی نشنیده است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز می‌گوید رهبر کره شمالی پیشتر مشخص کرده بود که ضرورت‌ها و اهداف تداوم رزمایش مشترک آمریکا با کره‌ جنوبی را می‌داند.

خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی نیز امروز (چهارشنبه) گزارش داد:‌ مانور نظامی مشترک دو هفته‌ای میان نیروهای آمریکایی و کره‌ جنوبی از روز جمعه آغاز می‌شود و 100 هواپیمای جنگی در آن شرکت دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها