کد خبر: 189399
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۷:۰۰
| |

نهایی شدن استقلال معدن مس سونگون:

تولید مس معدن سونگون آغاز می‌شود

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعد از سال ها ، استقلال معدن مس سونگون نهایی شد، گفت: به زودی عملیات اجرایی تولید مس کاتدی در این معدن آغاز می شود.

تولید مس معدن سونگون آغاز می‌شود
کد خبر: 189399
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرایی شدن طرح تولید مس کاتدی در معدن مس سونگون، سالانه 100 هزار تن از این محصول تولید خواهد شد.


وی ادامه داد: قرار است از این پس، همه مسایل مالی معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی متمرکز شود، ضمن اینکه ایجاد شهرک تخصصی مس و طلا در این استان نیز در حال نهایی شدن است.


رحمانی اضافه کرد: سال گذشته ارزش فروش کنستانتره مس سونگون 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود، در حالی که گردش مالی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها به هزار میلیارد تومان رسید.


معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت راهبردی مس در کشور یادآور شد: هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌ گذاری کند، خوراکش را تامین می‌کنیم.


معدن سونگون، دومین معدن مس بزرگ کشور بعد از مس سرچشمه در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده است. مس استخراجی از معدن سونگون برای فرآوری، سال ها به معدن مس سرچشمه منتقل می شد.


ایجاد کارخانه تولید مس کاتدی در معدن سونگون از مطالبات مردم و مسؤولان آذربایجان شرقی در دهه اخیر بود که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید اجرایی می شود.

منبع: شاتا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها