ترامپ:

در صورت شکست مذاکرات رهبر کره شمالی به سرنوشت قذافی دچار می‌شود

رئیس‌جمهوری آمریکا رهبر کره شمالی را تهدید کرد که در صورت شکست مذاکرات با آن، رهبر این کشور به سرنوشت قذافی دچار می‌شود.

در صورت شکست مذاکرات رهبر کره شمالی به سرنوشت قذافی دچار می‌شود
کد خبر: 189558
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای بازگرداندن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به پای میز مذاکره از تضمین به ابقای وی در قدرت همزمان با تهدید وی به سرانجامی مانند معمر قذافی در لیبی سخن گفت.

در حالی که بر اساس برنامه قبلی، سران دو کشور قرار بود تا حدود یک ماه دیگر در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند، ترامپ به خبرنگاران در این خصوص اعلام کرد: اگر نشست ما با موفقیت برگزار شود، از کیم (رهبر کره شمالی) برای ماندن در قدرت حمایت می شود؛ کشور وی نیز بسیار ثروتمند خواهد شد!

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه هشدار داد که اگر مذاکره با رهبر کره شمالی به شکست منتهی شود، وی به همان سرنوشت معمر قذافی در لیبی مبتلا خواهد شد.

این در حالیست که کره شمالی پیشتر در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک میان واشنگتن و سئول از لغو دیدار چهارشنبه گذشته میان مقامات دو کشور خبر داده بود.

کره شمالی همچنین به آمریکا هشدار داده بود تا در صورت ادامه این روند، دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر این کشور را نیز لغو خواهد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز 25 اردیبهشت ماه پیش در بیانیه ای اعلام کرد: سئول به رزمایش مشترک خود با واشنگتن علیرغم تعلیق مذاکرات مقامات کره شمالی و جنوبی از سوی پیونگ یانگ ادامه می دهد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این خصوص آمده بود: رزمایش مذکور بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده ادامه خواهد یافت و در این خصوص تفاوتی میان آمریکا و کره جنوبی وجود ندارد.

وزارت دفاع کره جنوبی در این بیانیه مدعی شده بود که هدف این کشور از برگزاری رزمایش جاری بهبود مهارت های خلبانان و نه تمارین تهاجمی بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها