کد خبر: 189615
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۹:۰۰
| |

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

نماز جمعه میتینگ یک جریان خاص نیست

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: نماز جمعه یک میتینگ سیاسی یا عبادی برای یک جریان خاص نیست بلکه میتینگ نظام جمهوری اسلامی است و همه افرادی که نظام را قبول دارند با هر تفکری باید در نماز جمعه حضور یابند.

نماز جمعه میتینگ یک جریان خاص نیست
کد خبر: 189615
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مروی روز جمعه در جلسه شورای اداری استان فارس که با هدف معارفه آیت الله شیخ لطف الله دژکام نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برپا شد افزود: وظیفه همه ماست که زمینه و شرایط را برای حضور دوستداران و علاقمندان به نظام و خصوصا قشر جوان را در نماز جمعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: افرادی هم که در مسیر حق قرار دارند باید در نماز جمعه حضور یابند و اطلاعات خود را بروز کنند.

مروی تصریح کرد: باید زمینه را برای حضور افرادی که ممکن است دچار انحرافی هم باشند فراهم کنیم تا در این بستر هدایت بخش قرار گیرند و هدایت شوند.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امامان جمعه فقید شیراز به ویژه آیت الله ایمانی گفت: امیدوارم که آیت الله دژکام خلاء حضور آیت الله ایمانی را به بهترین شکل ممکن پر کند و این جایگاه را بیش از آنچه که هست تعالی بخشد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، با اشاره به اینکه یک عالم دین باید از مشکلات و درد مردم آگاه بوده و برای تمام آنها راه درمان داشته باشد افزود: وظیفه عالم دین تنها بیان مسائل حلال و حرام نیست بلکه وظیفه هدایت جامعه را نیز بر عهده دارد.

وی گفت: اگر تبلیغ دین به مسائل شخصی افراد و حلال و حرام محدود می شد و پیامبران تنها به مسائل شخصی و حلال و حرام های مردم می پرداختند، کسی با آنها به دشمنی و مخالفت نمی پرداخت.

مروی افزود: مبلغ دینی نباید از این دشمن ها و دشمنی ها بهراسد.

وِی درباره دلیل عدم حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در این آیین نیز گفت: اینگونه مراسم ها با حضور ایشان انجام می شود اما به دلیل کسالت بعد از عمل جراحی، وی موفق به حضور در شیراز نشد.

در این آیین، حکم مقام معظم رهبری در زمینه انتصاب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله دژکام به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز قرائت شد.

در این آیین همچنین یاد و خاطره آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گرامی داشته شد.

آیت الله اسدالله ایمانی که از اواخر بهمن 87 نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را برعهده داشت، شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه با صدور حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ لطف الله دژکام را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.

آیت الله شیخ لطف الله دژکام در سال 1341 در جهرم متولد شد. تحصیلات رسمی را در مدارس جهرم تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید. سپس وارد مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شد و در محضر آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت الله بحری تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و پس از مدتی به قم هجرت کرد.

امام جمعه جدید شیراز همچنین دروس رجال و درایه را در محضر آیت الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را در محضر آیات جوادی آملی، حسین شب زنده دار جهرمی و سید عبدالرسول شریعتمداری سپری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ، فلسفه را از آیات دکتر احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ دکترای فلسفه و کلام شد.

او پس از شاگردی در محضر استادان قم به جهرم بازگشت و به درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت.

بعد از رحلت آیت الله حاج سید حسین آیت اللهی در دی ماه 79، آیت الله دژکام به عنوان امام جمعه جدید شهرستان جهرم معرفی شد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و موسس بنیاد پژوهشی - فرهنگی پیمان غدیر در کارنامه آیت الله دژکام مشاهده می شود.

آیت الله دژکام روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در پایان مسئولیت 18 ساله امامت جمعه شهر جهرم در آیین خداحافظی با مردم این شهرستان شرکت کرد، آیینی که در فضایی صمیمی برگزار شد.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها