کد خبر: 189634
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۳:۵۷:۰۰
| |

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران مطرح کرد؛

ضعف در بسته‌بندی عامل کاهش صادرات میوه

صابری رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به دلیل نبود بسته‌بندی مناسب و هزینه‌های حمل و نقل، صادرات میوه به‌ندرت صورت می‌گیرد.

ضعف در بسته‌بندی عامل کاهش صادرات میوه
کد خبر: 189634
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین صابری رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به تولید میوه در کشور گفت: با وجود خسارتی که سرما به باغداران دماوند و شهریار وارد کرده است به لحاظ تامین میوه مشکلی نداریم چراکه محصول سایر باغداران کشور کمبود موجود در بازار را جبران می کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد:مجوز واردات میوه تنها به موز، آناناس، انبه و نارگیل اختصاص دارد و سایر میوه‌های استوایی به صورت محدود قاچاق و در سطح شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ضعف صادرات میوه به کشور‌های همسایه ابراز کرد: به دلیل نبود بسته بندی مناسب و هزینه‌های حمل و نقل، صادرات میوه به ندرت صورت می‌گیرد.

صابری با اشاره به حضور دلالان و واسطه‌ها در افزایش قیمت محصولات، بیان کرد:گروهی به عنوان "سلف خرها" میان کشاورزان و خریدارن میوه قرار گرفته اند که با خرید ارزان میوه از کشاورزان و فروش آن با رقم بالاتر به خریداران باعث افزایش قیمت میوه در کشور می‌شوند که باید اقداماتی برای حذف این گروه از چرخه فروش محصولات کشاورزی صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در تشریح دلایل افزایش قیمت میوه‌های وارداتی ابراز کرد:افزایش قیمت موز در چند وقت اخیر به دلیل افزایش قیمت جهانی آن، بالارفتن نرخ ارز و افزایش تعرفه‌های وارداتی بوده است.

صابری در پایان گفت: با توجه به حجم بالای تولید میوه مشکلی در زمینه تامین میوه و سیفی جات مورد نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها