کد خبر: 189644
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۵:۰۷:۰۰
| |

یک روزنامه ایتالیایی:

شرکت دانیلی برای ادامه فعالیت در ایران منتظر تصمیم اروپاست

قراردادهای شرکت ایتالیایی «دانیلی» با ایران به ارزش 1.5 میلیارد یورو که به سبب تحریم های ثانویه امریکا به حالت راکد در آمده، برای اجرایی و فعال شدن منتظر تصمیم اروپا و تحول مثبت در این زمینه است.

شرکت دانیلی برای ادامه فعالیت در ایران منتظر تصمیم اروپاست
کد خبر: 189644
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۵:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه ایتالیایی 'اودینه تودی' روز جمعه نوشت: مدیران شرکت دانیلی در کنفرانس 'سرمایه گذاری های ایتالیا'، اظهار داشتند که قراردادهای این شرکت به ارزش 1.5 میلیارد یورو با ایران، در پی خروج آمریکا از برجام، منجمد شده و اکنون در انتظار یک تحول مثبت از سوی اروپا هستند.


ترامپ سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که آمریکا دربرجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند. این تصمیم با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله طرف های برجام مواجه شده است و مخصوصا اروپایی ها تلاش تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کرده اند.


مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید کردند.
سران اتحادیه اروپا نیز دیروز در صوفیه بلغارستان اعلام کردند که به حمایت از فعالیت شرکت های تجاری شان با ایران ادامه می دهند.


کمیسیون اروپا نیز امروز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که روند رسمی اعمال قانون انسداد را در باره ایران آغاز کرد که محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های ثانویه آمریکا می باشد.


اودینه تودی نوشت: تحریم های ثانویه آمریکا باعث شده است تا بانک ها پوشش مالی لازم برای طرح هایی که در ایران انجام می شوند را ارایه ندهند و بدین ترتیب قراردادهای شرکت دانیلی ایتالیا نیز منجمد مانده است.


این شرکت اعلام کرد: ما با طرف ایرانی قراردادهایی را امضا کردیم که بخاطر نبود پوشش مالی از سوی بانک ها هنوز اجرا نشده است. پس از امضا قرارداد در سال 2016 با طرف ایرانی، یک فرایند سخت آغاز شد که اکنون با خروج آمریکا ازبرجام متوقف شده است چرا که بانک ها از ترس تحریم های ثانوی، حاضر به پوشش مالی این طرح ها نیستند.


مدیران این شرکت عنوان کردند: این قراردادها مربوط به یک مرکز برق و تاسیسات برای ساخت فولاد جهت استفاده غیر نظامی است و اکنون در انتظار توافق میان اتحادیه اروپا و امریکا هستند. اگر ما ایتالیایی ها تنها بودیم کار سخت تر می شد اما می بینیم که آنها (امریکا) پای شرکت های غول پیکر مانند، زیمنس، ایرباس و توتال را نیز لگد کرده و اکنون درگیری اقتصادی - تجاری شدت گرفته است چرا که منافع گسترده ای در میان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها