کد خبر: 189685
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

زوران کاستاراتویچ:

هندبال ایران پتانسیل بالایی دارد

سرمربی تیم ملی هندبال گفت: اگر بگویم تیم ملی هندبال ایران پتانسیل ندارد و نمی‌تواند قدم رو به جلو بردارد در واقع نباید در ایران حاضر می‌شدم.

هندبال ایران پتانسیل بالایی دارد
کد خبر: 189685
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| زوران کاستاراتویچ درخصوص حضور در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان اظهار داشت: از همه مردم ایران و اهالی فدراسیون به خاطر آغوش گشاده و مراقبت‌هایی که از من دارند تشکر می‌کنم، روزهای اول از شهر تهران بازدید کردم و اماکن زیبایی را در این شهر دیدم و از آن لذت بردم و این باعث شده تا خاطرات خوبی از پایتخت ایران در ذهن من ثبت شود.

وی در ادامه افزود: چند ماه قبل من تصویر متفاوتی در مورد کشور ایران و مردم آن در ذهنم داشتم اما وقتی با ایران قرارداد همکاری امضا کردم، چیزهایی زیادی را در مورد مردم ایران مطالعه کردم، مطالعاتی در مورد تاریخ ایران، فرهنگ و خصوصیات مردم ایران خواندم.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان با اشاره به فعالیت زنان ایرانی در بخش‌های متلف جامعه تصریح کرد: سه هفته قبل از حضورم در ایران مطالعات زیادی داشتم و می‌دانم که زنان در ایران در بخش تعلیم و آموزش بسیار فعال هستند و بخش زیادی از مراکز آموزشی را به خود اختصاص دادند، در ایران زنان در مجلس به عنوان نماینده مردم حضور دارند و حتی ریاست پروژه‌های بزرگ را برعهده دارند، حتی در نیروی انتظامی هم حضوری فعال دارند.

زوران کاستاراتویچ در ادامه به ارزیابی هندبال ایران پرداخت و گفت: اگر به دنبال پیشرفت هندبال ایران هستیم باید در هندبال پایه کارهای زیادی انجام دهیم. باید قابلیت‌ها را از سنین پایین افزایش داد و به بچه‌ها هندبال را به خوبی آموزش داد تا زمانی که بزرگ تر شدن بتوانند تاکتیک‌های هندبال را به خوبی بشناسند و در زمین اجرا کنند. باید در طول چند سال سطح بالایی از تکنیک هندبال را به افراد آموزش داد. فقط از این راه می‌توان انظار داشت که بچه‌های تیم ملی بتوانند در سطح بالایی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: اولین بار در مسابقات جهانی قطر در سال 2015 تیم ملی هندبال ایران را دیدم و از پتانسیل هندبال ایران خوشم آمد به همین دلیل این چالش را قبول کردم که هدایت این تیم را برعهده بگیرم. ما در حال حاضر بدون لژیونرها اولین مرحله اردوی تیم ملی را آغاز کردیم و فکر می‌کنم اگر لژیونرهای اضافه شوند، سطح تمرینات بالاتر می‌رود.

سرمربی تیم ملی هندبال تصریح کرد: اگر بگویم تیم ملی هندبال ایران پتانسیل ندارد و نمی‌تواند قدم رو به جلو بردارد در واقع نباید در ایران حاضر می‌شدم. پس به پتانسیل و حرکت رو به جلوی هندبال ایران اعتقاد دارم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر لژیونرها از سوی باشگاه‌هایشان اجازه حضور در تیم ملی را پیدا نکنند با همین داشته‌های حاضر در اردو، به موفقیت این تیم خوش‌بین هستید، اظهار داشت: من در این مورد نمی‌توانم صادقانه صحبت کنم. چون هنوز از حریفان خود در آسیا اطلاع نداریم، باید منتظر قرعه‌ها باشیم، ما هر روز حریفان خود را آنالیز می‌کنیم و براساس آن تمرین خواهیم کرد. زمان کافی برای آمادگی این تیم در اختیار داریم. چه لژیونرها باشند و چه نباشند باید سخت کار کنیم تا خواسته‌ای که داریم تبدیل به واقعیت شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها