ستارگان هالیوودی چه کتاب‌هایی می‌خوانند؟

بسیاری از بازیگران هالیوود گروه‌های کتابخوانی بزرگی دارند که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب چهار گروه کتابخوانی معروف دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

ستارگان هالیوودی چه کتاب‌هایی می‌خوانند؟
کد خبر: 189704
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| گروه‌های کتابخوانی دهه‌هاست در میان مردم محبوبیت دارد. در این میان سلبریتی‌های هالیوود اغلب گروه‌های کتابخوانی تشکیل می‌دهند تا بتوانند گروهی از مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند. در این میان گروه کتابخوانی اُپرا وینفری، بازیگر، مجری، و فعال حقوق بشر محبوبیت خاصی دارد و همه در تلاش هستند عضوی از این گروه شوند.

اُپرا وینفری اولین بار در سال 1996 گروه کتابخوانی به اسم خود تشکیل داد و توجه ویژه‌ای به پرفروش‌های بازار کتاب دارد. این گروه پس از وقفه در برنامه تلویزیونی اُپرا در سال 2012 کار خود را از سر گرفت. این گروه 22 سال پیش برای اولین بار داستان «پایان عمیق اقیانوس» نوشته ژاکلین میچارد را خواندند و در ماه جاری داستان «ازدواج آمریکایی» نوشته تایاری جونز را می‌خوانند که طی چند هفته گذشته در فهرست پرفروش‌های مجلات و وبسایت‌های مختلف قرار گرفته است.

سارا جسیکا پارکر دومین بازیگر هالیوودی است که در روزهایی که مشغول ضبط برنامه یا سر صحنه فیلمبرداری نیست اوقاتش را در کتابخانه سپری می‌کند. خود وی در این باره می‌گوید: «از کودکی کتاب همدم همیشگی من بوده است و کتابخانه نزدیک خانه را دوست داشتم زیرا روی قفسه‌های مختلف دوستان مختلفی داشتم که انتظار من را می‌کشیدند.» پارکر رئیس گروه کتابخوانی مرکزی اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا است و کتاب‌هایی را برای خواندن با گروه کتابخوانی‌اش برمی‌گزیند. گروه کتابخوانی پارکر در ماه جاری «آناتومی معجزه» نوشته جاناتان مایلز را می‌خوانند.

اما واتسون، بازیگر شخصیت هرمیون در فیلم «هری پاتر» مدیریت گروه کتابخوانی شامل زنان در سایت «گودریدز» تحت عنوان «قفسه مشترک ما» را به عهده دارد و بیشتر کتاب‌هایی را برمی‌گزیند که بر تساوی جنسیتی بین زنان و مردان تأکید دارد. واتسون پس از خواندن کتاب‌ها به محیط‌های عمومی چون مترو می‌رود و کتاب را برای فرد دیگری در ایستگاه‌های مختلف جا می‌گذارد و خود را سفیر نیت خیر زنان در دنیا می‌داند و می‌گوید برای نشان دادن نیت و طبیعت خوب زنان به دنیا این گروه کتابخوانی را تشکیل داده است. ماه گذشته «توت فرنگی به شکل قلب: کتاب خاطرات» نوشته ماری مایلهات در این گروه کتابخوانی خوانده شده است.

ریس ویترسپون، ستاره مینی سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» زنی فعال است. او که تهیه‌کنندگی را در سال 2016 آغاز کرد حالا گروه کتابخوانی نیز دارد. ریس علاقه زیادی به داستان زنان دارد و دوست دارد داستانی خاص و متفاوت از زنان دنیا بخواند. فرقی هم ندارد این کتاب بر اساس داستانی واقعی یا تخیلی نگاشته شده باشد. ویترسپون حق تغییر اقتباس سینمایی یا تلویزیونی بسیاری از این آثار را نیز خریداری می‌کند. ماه گذشته «شادمانی» نوشته هیثر هارپام در این گروه خوانده شد و این ماه داستان «من می‌گویم، تو فکر می‌کنی» نوشته کرتیس سیتنفلد را می‌خوانند.

منبع: ایبنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها