عارف:

کار جدی برای مبارزه با فساد انجام نمی‌شود

رییس فراکسیون امید مجلس گفت: علیرغم اینکه شعارهایی در زمینه مبارزه با فساد داده می شود، اما کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است، البته سازوکارهای قانونی برای مقابله با فساد وجود دارد،  اما در عمل بین اقدامات صورت گرفته و آنچه که باید عملیاتی شود فاصله وجود دارد.

کار جدی برای مبارزه با فساد انجام نمی‌شود
کد خبر: 189711
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، با اشاره به اینکه راهبردها و اسناد بالادستی خوبی در زمینه اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: برای ما قابل پیش بینی بود که با بدعهدی آمریکا و برخی کشورهای غربی روبه رو می شویم، لذا راهکاری که امروز به صورت کلی درباره اقتصاد کشور مطرح می شود، پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که اگر این مسیر با جدیت دنبال شود از اتفاقی که در برجام رخ می دهد نگرانی نخواهیم داشت.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تجربه گذشته نشان داده که نمی توان به کشورهای غربی اعتماد کرد، افزود: زمانی که غربی ها منافعشان مطرح شود احتمالا به عهدشان پشت می کنند، البته ایران مبنا را بر تعامل و ماندن غربی ها در برجام می گذارد، اما باید بدترین حالت را در نظر گرفته و خودمان را برای بدترین حالت آماده کنیم، لذا مجلس، دولت و سایر نهادها باید در این مسیر حرکت کنند.

نهادهای قانونی با جدیت بیشتری کار خود را در زمینه مبارزه با فساد انجام دهند

وی با تاکید بر اینکه فساد بحث جدی در کشور است، ادامه داد: علیرغم اینکه شعارهایی در زمینه مبارزه با فساد داده می شود، اما کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است، البته سازوکارهای قانونی برای مقابله با فساد وجود دارد، اما در عمل بین اقدامات صورت گرفته و آنچه که باید عملیاتی شود فاصله وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار ما این است که نهادهای قانونی با جدیت بیشتری کار خود را در زمینه مبارزه با فساد انجام دهند و یک عزم ملی در مجلس، دولت و به ویژه قوه قضاییه که باید در این زمینه پیشتاز باشد نیاز است.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فساد برای اقتصاد کشور نکبت است، تصریح کرد: آثار فساد فراتر از مسائل اقتصادی است و در این شرایط باید جدی تر با فساد برخورد شود.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها