کد خبر: 189750
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۱:۳۵:۰۰
| |

یک کارشناس ارشد اقتصادی:

تهدید ایران و اروپا به تحریم زمینه حذف دلار آمریکا از مبادلات می‌شود

یک کارشناس بزرگ اقتصادی گفت که اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا و تهدید شرکت‌های اروپایی نسبت به ادامه همکاری با ایران فرصت بسیار خوبی را برای حذف دلار در مبادلات تجاری بین اروپا و ایران را فراهم کرده است.

تهدید ایران و اروپا به تحریم زمینه حذف دلار آمریکا از مبادلات می‌شود
کد خبر: 189750
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مکس کیزر کارشناس اقتصادی راشا تودی گفت:‌ اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تهدید شرکت‌های اروپایی به جریمه شدن در صورت ادامه همکاری با ایران فرصت بسیار خوبی را برای اروپا و ایران برای کنارگذاشتن دلار در مبادلات تجاری دو جانبه فراهم کرده است.

کیزر افزود: آمریکا از دلار به عنوان یک سلاح برای حفظ هژمونی و امپراطوری خود استفاده می‌کند و جهان هم اکنون به طور واضح شاهد آن است که دلار آمریکا به اهرم شیطانی توطئه‌گری بانک مرکزی آمریکا که به وسیله سیاست‌های خصمانه پنتاگون حمایت می‌شود، تبدیل شده است.

جهان می‌بیند که بودجه چند تریلیون دلاری پنتاگون نیز تنها از طریق جنگ، شکنجه و دخالت در انتخابات دیگر کشورها قابل توجیه است.

کیزر ادامه داد:‌متاسفانه شرکت‌های اروپایی تحت فشار تهدید تحریم از سوی آمریکا به اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپایی پشت کرده و هم اکنون در حال کنار گذاشتن تجارت با ایران هستند که اگرچه این مسئله می‌تواند به نفع رؤسای شرکت‌ها باشد اما در عین حال به ضرر میلیون‌ها شهروند اروپایی و شهروندان دیگر کشورها تمام خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی معتقد است اگر شرکت‌های اروپایی به تبعیت از سیاست‌های آمریکا علیرغم تلاش اتحادیه اروپا در حمایت از آنها ادامه دهد مقامات بروکسل باید تمام خطوط ارتباطی این شرکت‌ها را متوقف کنند حتی اگر به قیمت ملی‌کردن بانک‌ها در اروپا و ایجاد بانک‌های ارز مجازی جدید تمام شود.

کیزر می‌گوید: این پیام باید به آنها مخابره شود. شرکت‌های مسئول باید تجارت جهانی و فعالیت‌های مالی بین‌المللی را از فساد بانک‌های مرکزی، وابستگی‌ها به بخش بانکی و دلار آمریکا که به عنوان ابزار نظامی این کشور برای اعمال فشار و توطئه استفاده می‌شوند، رها کنند.

روز گذشته اتحادیه اروپا از آغاز اجرای قانون حفاظت از شرکت‌های فعال در ایران در برابر تحریم‌های آمریکا کلید زد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها