کد خبر: 189764
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

نماینده مردم سنقر:

چاپ نشدن ریال بدون پشتوانه مهمترین نقطه قوت دولت است

نماینده مردم سنقر در مجلس مهمترین نقطه قوت دولت دوازدهم را چاپ نکردن ریال بدون پشتوانه با وجود بحران کم پولی دانست.

چاپ نشدن ریال بدون پشتوانه مهمترین نقطه قوت دولت است
کد خبر: 189764
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: مهمترین دستاورد دولت دوازدهم تثبیت امنیت داخلی و سروسامان دادن به موسسات مالی و اعتباری است. این دولت در حوزه پولی و بانکی دو اقدام خوب انجام داد که چاپ نکردن ریال بدون پشتوانه و جلوگیری از رویش موسسات مالی و اعتباری جدید از مهمترین آنها است؛ این در حالی است که این دو موضوع در دولت قبل باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده برای کشور شده بود.

به گفته این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مهمترین نقطه ضعف دولت دوازدهم اعتماد بیش از حد به خارجی‌ها بود.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: از آنجا که پایه اصلی تمرکز دولت بر برجام و همراه کردن کشورهای خارجی گذاشته شد، خواسته یا ناخواسته بقیه امور کشور نظیر اشتغال، توسعه روابط اقتصادی با کشورها، صادرات، انتقال درآمدهای ارزی به داخل کشور و بسیاری دیگر از امور اقتصادی و صنعتی کشور به برجام گره زده شد. در نهایت نیز به دلیل خروج ‌آمریکا از برجام کل این قضیه برای دولت یک دستاورد منفی شد.

حسینی‌کیا مهمترین چالش دولت طی یک سال گذشته را بحران بیکاری، ارز، خروج آمریکا از برجام، نوسانات قیمتی بازار مسکن و ناامنی‌های منطقه‌ای دانست.

وی درعین حال نظام را در حوزه دفاع از مرزها و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های برون مرزی دارای اقتدار دانست و افزود: در حوزه امنیت خارجی به دلیل حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، نظام به توفیقات خوبی رسید.

این نماینده مجلس نقش احزاب در روی کار آمدن دولت دوازدهم را کمتر از 30 درصد دانست و اظهار کرد: معمولا در انتخابات ریاست جمهوری احزاب نمی‌تواند نقشی بیشتر از 30 درصد داشته باشد بلکه بیشتر خود مردم هستند که در نهایت تصمیم می گیرند به چه کسی رای بدهند. احزاب در روزهای پایانی براساس فضای احساسی حاکم بر رقابت های انتخاباتی تاثیرگذاری دارند که این تاثیرگذاری بیش از 20-30 درصد نیست. البته ادعای احزابی که سرو تهشان بیشتر از 20-30 نفر نیست بعد از روی کار آمدن دولت زیاد است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها