کد خبر: 189795
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

چین نظر ترامپ درباره نفوذ رهبری چین بر رهبر کره‌شمالی را رد کرد

دولت پکن ادعای رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه رئیس جمهوری چین بر تغییر رویکرد ناگهانی کره شمالی تاثیر گذاشته،‌ تکذیب کرد.

چین نظر ترامپ درباره نفوذ رهبری چین بر رهبر کره‌شمالی را رد کرد
کد خبر: 189795
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کره شمالی اخیرا رویکرد خود را درباره برگزاری نشست با مقام‌های عالی رتبه کره جنوبی تغییر داد و تهدید کرد که مذاکرات قریب الوقوع با آمریکا در سنگاپور را نیز مجددا بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین احتمالا بر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی تاثیر گذاشته است.

رهبران کره شمالی و چین دو بار اخیرا با یکدیگر دیدار کردند و این نشان دهنده بهتر شدن روابطشان است.

آمریکا مدت‌هاست که بر اهمیت نقش چین بر تغییر رویکرد پیونگ یانگ تاکید داشته است.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به دیدگاه ترامپ درباره اثرگذاری رئیس جمهوری چین بر رهبر کره شمالی گفت، کشورش بر موضع خود در ارتباط با نقشش در مواجهه با مساله شبه جزیره کره استوار است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه سایر کشورها موضع خود را تغییر داده‌اند، اما چین این کار را نکرده است. پکن همچنان اقدامات حمایتی خود را از خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره از طریق مذاکره و ایجاد صلح و ثبات در منطقه ادامه داده است.

وی ادامه داد: دولت پکن از وعده‌های ترامپ در دوری گزینی از مدل لیبی برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره استقبال می‌کند. ما به رویکرد آمریکا در احترام گذاشتن به نگرانی‌های امنیتی کره شمالی و تمایل برای راه حل توجه می‌کنیم. ماهیت مساله شبه جزیره کره، امنیتی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها