کد خبر: 189836
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از 2ونیم درصد عملیات کانتینری ایران بود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به "توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران" گفت: کل فعالیت حمل و نقل این شرکت کشتیرانی در بنادر ایران در دوره پسابرجام در سال 96 چیزی حدود 55 هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم 2 میلیون و 650 هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته ، کمتر از 2و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.

فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از 2ونیم درصد عملیات کانتینری ایران بود
کد خبر: 189836
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان می دهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی توسط 305 شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری( خطوط مستقیم کشتیرانی) ، فیدری ( شرکت های کوچک کشتیرانی) ، باکس اپراتورها ( شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و SOC ( شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است .

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال 1391 به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در 6 سال گذشته و پس از امضای برجام ، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته ، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد .

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها