با وجود تحریم‌های جدید آمریکا؛

پرتامینای اندونزی میدان نفتی ایران را توسعه می‌دهد

وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی اعلام کرد، قرارداد میان شرکت نفت و گاز پرتامینا و شریک ایرانی این شرکت برای توسعه یک میدان نفتی در ایران به رغم تحریم های جدید آمریکا ادامه خواهد یافت.

پرتامینای اندونزی میدان نفتی ایران را توسعه می‌دهد
کد خبر: 189918
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی اعلام کرد، قرارداد میان شرکت نفت و گاز پرتامینا و شریک ایرانی این شرکت برای توسعه یکمیدان نفتی در ایران به رغم تحریم های جدید آمریکا ادامه خواهد یافت.


پیش تر رویترز به نقل از مدیر شرکت پرتامینای اندونزی نوشته بود، این شرکت در حال بررسی توقف قرارداد خود با ایران در مورد میدان نفتی منصوری به دلیل تهدید ناشی از بازگشت تحریم های آمریکاست.

دولت ایران تا اوایل ماه می به شرکت پرتامینا فرصت داده بود تا قراردادی را برای توسعه میدان نفتی منصوری منعقد کند. 80 درصد از این پروژه متعلق به شرکت پرتامینا و 20 درصد مابقی متعلق به شریک ایرانی خواهد بود.

اگو سیاهریال، مدیر کل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی گفت، این قرارداد لغو نشده است، زیرا دولت اندونزی همچنان در حال مذاکره در مورد این موضوع با سهامداران مربوط است.

وی افزود: «ما هنوز تصمیمی در مورد ادامه این پروژه یا توقف آن نگرفته ایم. این پروژه فعلا به قوت خود باقی است.» پیشتر، آرکاندرا تاهار، معاون وزیر انرژی اندونزی هم گفته بود، دولت اندونزی همچنان در حال ارزیابی تاثیرات تصمیم آمریکا در مورد ایران است.

سیامسو آلام، مدیر بخش بالادستی شرکت پرتامینا هم گفته، این شرکت همچنان در حال مکاتبه با شرکت ملی نفت ایران است و در عین حال منتظر به دست آوردن اطلاعات جدید از مسائل سیاسی مرتبط است.

بر اساس برآوردها شرکت پرتامینا در طی مدت 20 سال 6 میلیارد دلار برای توسعه این میدان هزینه خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها