میرزایی‎‌نیکو:

استانی شدن انتخابات مجلس مانع خرید رای‌های اتوبوسی می‌شود

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب اعتقاد دارد استانی شدن انتخابات مجلس از خرید رای های اتوبوسی جلوگیری کرده و سبب فعال شدن احزاب در سراسر کشور می شود.

استانی شدن انتخابات مجلس مانع خرید رای‌های اتوبوسی می‌شود
کد خبر: 189966
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۳:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو، در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از خصوصیات استانی شدن انتخابات مجلس فعال شدن احزاب در سراسر کشور است که امری مهم محسوب می شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد که لیست افراد و کاندیداها نیز شفاف و موضوع لیستی رای آوردن نیز تقویت می شود.

وی ادامه داد: همچنین از بروز موضوع رای فروشی یا همان رای های اتوبوسی جلوگیری می شود زیرا گاهی اوقات از خارج تهران افراد را با ماشین برای خرید رای جابجا می کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: باید یادآور شد شورای نگهبان با چهار بند ابتدایی طرح استانی شدن انتخابات مجلس از جمله استانی شدن، اولویت قرارگرفتن شرایط شهرستانان ها و همچنین فعالیت افراد در شهرستان ها موافقت کرده بود و با سایر بندها مخالفت صورت گرفته بود.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به اینکه اگر شورای نگهبان با طرح مذکور موافقت کند، نمایندگان بسیاری نیز با اجرای آن موافق هستند، خاطرنشان کرد: بر این اساس در هفته جاری جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و 3 نفر از حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس برگزار خواهد شد تا این طرح مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها