سفر مرکل به چین با هدف یافتن متحد تجارت آزاد

صدراعظم آلمان تاکید کرد به‌زودی در دیدار با برخی رهبران از جمله رئیس‌جمهور چین تلاش می‌کند تا پکن را به متحدی در عرصه تجارت آزاد تبدیل کند.

سفر مرکل به چین با هدف یافتن متحد تجارت آزاد
کد خبر: 189981
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دنبال سفرهای خارجی خود وارد چین شد. این اولین سفر مرکل به دومین اقتصاد بزرگ جهان از زمان روی کار آمدنش برای چهارمین بار در ماه مارس است. در حالی که اروپا و چین نقطه‌های اصطکاکی از سرمایه‌گذاری متقابل تا حقوق بشر با یکدیگر دارند، اما نقطه مشترکی در رد کردن تهدیدهای تعرفه‌ای از سوی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دارند.

به گزارش بلومبرگ، مرکل در نطق هفته‌ای خود گفت: چین و آلمان به قوانین سازمان تجارت جهانی پایبند هستند و همچنین ما درباره روند متقابل در تجارت و مسائل مالکیت معنوی گفت‌وگو خواهیم کرد و ما همچنین می‌خواهیم چند جانبه‌گرایی را تقویت کنیم.

صدراعظم آلمان قرار است 24 مه با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و سایر رهبران این کشور دیدار کند. او احتمالا لحنی محتاطانه‌تر نسبت به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواهد داشت که ژانویه به پکن سفر کرد و گفت که کشورهای اروپایی باید مقابل دستاوردهای جهانی چین بایستند.

روابط با چین همواره یک اقدام متعادل‌کننده برای مرکل بوده است و حتی زمانی بیشتر شد که چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری آلمان در سال 2016 جای آمریکا را گرفت. در عین حال، ایالات متحده و آلمان به یکدیگر نیاز دارند تا نفوذ اقتصادی و سیاسی اقتصادی چین را تحت تأثیر قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها