کد خبر: 190000
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۷:۲۵:۰۰
| |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اتباع خارجی را ساماندهی کنید نه اخراج/ کارگر ایرانی و خارجی هر دو قربانی بی‌قانونی هستند

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه آنچه بازار کار کشور را تهدید می‌کند بی‌قانونی است، گفت: «عدم نظارت قانون بر فضاهای کار و عدم ساماندهی اتباع خارجی در کنار هم با بازار کار را تهدید می‌کنند، به همین دلیل هم نباید تک‌بعدی به مسائل نگاه کرد.»

اتباع خارجی را ساماندهی کنید نه اخراج/ کارگر ایرانی و خارجی هر دو قربانی بی‌قانونی هستند
کد خبر: 190000
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| با ادامه رکود در بازار کار و عدم توفیق دولت در اشتغال‌زایی مؤثر، باز هم زمزمه ضرورت اخراج اتباع خارجی بالا گرفته است. نوک پیکان این دست تصمیم‌ها هم بیشتر از همه به اتباع کشور افغانستان برمی‌گردد و خبرها حاکی از افزایش رد مرز آنها است. محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد مفید بودن این روش برای بازار کار کشور، به اعتمادآنلاین گفت: «موضوع این است که حضور اتباع خارجی به دلیل غیرقانونی بودن آن، یک فرصت بر کارفرماها محسوب می‌شود تا بتوانند با پرداخت حقوق کمتر، کشیدن کار بیشتر و انواع ظلم‌ها کارگران را استخدام کنند. این یک ظلم مضاعف است که هم کارگران اتباع خارجی را تهدید می‌کند و هم بازار کار ایران را از پایه تخریب می‌کند اما مسئول این اتفاق عدم جدیت در ساماندهی اتباع خارجی است.»

او ادامه می‌دهد: «باید به مسئولان گفت که هرچه سریع‌تر اتباع خارجی را ساماندهی کنید، قوانین مناسب برای آنها تدوین کنید تا نه به آنها ظلم شود و نه به کارگران ایرانی. این موضوع نسبت به اخراج اتباع خارجی در اولویت است. منفعت این شرایط فقط به برخی از کارفرماها می‌رسد.»

بادامچی می‌گوید: «اگر اتباع خارجی ساماندهی شوند و کارفرماها هم نتوانند از آنها سوءاستفاده کنند تعادل به بازار کار بر می‌گردد. از طرفی ورود اتباع خارجی به کشور هم کنترل می‌شود. اساساً هرجا بی‌قانونی باشد کشور از آن بخش آسیب می‌بیند. در مورد بازار کار هم، کارگر ایرانی و خارجی هر دو قربانی بی‌قانونی و عدم نظارت صحیح بر اجرای قانون هستند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها