حاشیه‌نگاری رسانه‌های اسرائیلی از دیداری پس از ۱۵ سال

چرا پادشاه اردن با حسن روحانی دست داد؟

به نوشته یک پایگاه عبری‌زبان، اردن با نگرانی خاصی برنامه‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را در مسجدالاقصی دنبال می‌کند زیرا بر این باور است که ترامپ می‌خواهد عمان را از تولید و نقش حمایتی‌اش در مسجدالاقصی دور سازد.

چرا پادشاه اردن با حسن روحانی دست داد؟
کد خبر: 190034
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد رسانه‌های صهیونیستی، ملاقات و دست دادن پادشاه اردن با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران پیام‌ها و دلایل خاص خود را داشته وگرنه برای انجام چنین کاری 15 سال صبر نمی‌کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، عبدالله دوم پادشاه اردن در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در ترکیه با حسن روحانی دست داد و با وی خوش‌وبش کرد امری که به شدت مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی نیوز1 این اقدام پادشاه اردن با هدف ارسال پیامی برای ایالات متحده، اسرائیل و پادشاهی عربستان است که به هیچ وجه حاضر به چشم‌پوشی از تولیت مسجدالاقصی نبوده و برای حفظ آن دست به هر کاری می‌زند.

به نوشته این پایگاه عبری‌زبان، اردن با نگرانی خاصی برنامه‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را در مسجدالاقصی دنبال می‌کند زیرا بر این باور است که ترامپ می‌خواهد عمان را از تولید و نقش حمایتی‌اش در مسجدالاقصی دور سازد.

شنیده‌هایی که صد البته به گوش خانواده سلطنتی اردن هم رسیده حکایت از آن دارد که خانواده سلطنتی عربستان قصد دارد تولیت این حرم را هم به 2 حرم دیگری که تحت حمایت دارد، بیافزاید.

به نوشته نیوز1 همین مسائل پادشاه اردن را بر آن داشت تا بعد از 15 سال برای اولین‌بار در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی به گرمی دست حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را بفشارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها