کد خبر: 190073
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

واکنش رسانه‌های اصولگرا به مصاحبه سعید حجاریان 

رسانه‌های اصولگرا بعد از مصاحبه اخیر سعید حجاریان درباره سناریوی جناح راست برای دولت حسن روحانی واکنش‌های منفی به آن نشان دادند.

واکنش رسانه‌های اصولگرا به مصاحبه سعید حجاریان 
کد خبر: 190073
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مصاحبه سعید حجاریان با روزنامه اعتماد و 4 سناریویی که برای پیش‌بینی آینده دولت روحانی طرح کرده بود، با واکنش قابل توجه رسانه‌های اصولگرا همراه بود.

در همین راستا روزنامه جوان نوشت: «سعید حجاریان در مصاحبه با روزنامه اعتماد به سبک خیال‌پردازی‌های دوستش، اکبر گنجی، شرایط کشور را به‌گونه‌‌ رمان توصیف و برنامه جناح مقابل را چنان ترسیم کرده است که خودشان هم بشنوند، تعجب می‌کنند... مسعود بهنود قبل از چاپ روزنامه اعتماد از محتوای این گفت‌وگو خبردار شده و در توییتی به تبلیغ این مصاحبه پرداخته و آن را دقیق ارزیابی
کرده است. اما هرکس این مصاحبه را بخواند درخواهد یافت که سطح تخیل و داستان‌سرایی آن نشان می‌دهد، مصاحبه‌شونده مبتنی بر متون کلاسیک که خوانده است، اظهارنظر می‌کند و گویی اصلا در ایران نیست. البته تزهای قبلی حجاریان که اصلاحات را به خاک سیاه نشاند و همگی شکست خورد، ظاهرا برای ایشان درس‌آموز نبوده است.»

گفتنی است، مسعود بهنود توییت مورد اشاره روزنامه جوان را بعد از آپلود شدن نسخه اینترنتی روزنامه- بامداد شنبه به وقت تهران و سه ساعت و نیم دیرتر به وقت لندن- منتشر کرده است.

ستون دیروزنامه‌های زنجیره‌ای در روزنامه کیهان نیز مصاحبه حجاریان با «اعتماد» را فراموش نکرد و در واکنش به آن آورد: «آنچه در این مصاحبه حائز اهمیت است، استفاده مکرر از روش نخ‌نما شده‌ای برای شانه خالی کردن از پاسخگویی است.»

حجاریان در این گفت‌وگو انتقادات جدی در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و سیاست داخلی را متوجه اهرم‌های قدرتی که ابتکار عمل را از رییس‌جمهور گرفته‌اند، دانسته بود و کیهان این نگاه را فرافکنی می‌خواند.

این روزنامه اصولگرا نوشته است: «قسمی از فرافکنی که البته در دولت اصلاحات نیز سابقه داشته همین است که دولت و حامیانش به آن متوسل می‌شوند بدین‌ترتیب که ما خواستیم مشکلات را برطرف کنیم اما نگذاشتند! این نوع فرافکنی نخ‌نما شده، دیگر امروزه کارایی ندارد.»

مصاحبه حجاریان نظر پایگاه خبری مشرق نیوز را نیز جلب کرد؛ آنقدر که بخشی‌های از این گفت‌وگو را منتشر کند و به آن پاسخ دهد. مثلا در واکنش به 4 سناریوی مورد اشاره حجاریان نوشته است: «در ابتدای امر باید اشاره کرد که «تئوری خلع یا استعفای روحانی پس از شکست برجام» تِزی است که شخص حجاریان 3 سال قبل در گفت‌وگو با نشریه اصلاح‌طلب اندیشه پویا آن را مطرح کرد، نه تِز اصولگرایان یا حکومت!»

مشرق‌نیوز همچنین نوشت: «در اشاره به ماجرای سرایت آتش به موکت‌ها! باید بیان کرد که جریان چپ به سرکردگی کسانی مثل حجاریان دیرگاهی است به دنبال دمیدن بر آتش «اعتراض ظالمانه» یا همان براندازی خیابانی با محور سیاه‌نمایی و بزرگنمایی از مشکلات کشور هستند.»

این رسانه اصولگرا با طرح این ادعا که «جریان سیاسی خاص، اثباتا در حال آماده‌باش برای تحقق «حکومت بعد!» است و برای آن تئوری‌پردازی می‌کند» نوشت: «یک نگاه ساده به تئوری‌های انهدامی سعید حجاریان، تاکید 3 ساله او بر خلع و استعفای روحانی و اشاره‌های پر کنایه‌اش به سرایت آتش به موکت‌ها، اشاره او به اینکه آسیب‌های موجود هرگز تمام نمی‌شوند! یا بازگشت دوباره موج‌های اغتشاش دی‌ماه پارسال (که از 2 سال قبل از وقوع، در وبلاگ مشرق مورد پیش‌بینی قرار گرفته بود) تماما اثبات می‌کند که بحث «حکومت بعد» و زمینه‌سازی برای آن، برای کسانی از جریان سیاسی خاص یک بحث جدی است و این تئوری‌ها و حرف‌ها که نشانه‌هایی از آنها روی زمین وقوع یافته و البته هیچ‌یک هم یک حرکت مومنانه و بحق نیستند، می‌رود تا به سمت برکندن ریشه نظام جمهوری اسلامی ایران میل کند.»

مشرق نیوز اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از مذاکرات هسته‌ای و همسو بودن و دولت با سیاست‌های کلی نظام در این باره را نوعی مقصریابی از سوی اصلاح‌طلبان تعبیر کرده و نوشته است: «حجاریان هم مانند کسان دیگری ناطق نوری، تابش، منتجب‌نیا و حیدری تلاش کرده است مقصر «برجام روحانی» را مقام معظم رهبری معرفی کند! طرحی ناجوانمردانه که پیش از این به کرات در وبلاگ مشرق به آن اشاره کرده‌ایم و همچنان نیز رصدگر اضلاع دیگر این پروژه برای مخاطبان محترم خواهیم بود.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها