کد خبر: 190081
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

یک کارشناس صنعت خودرو:

صنعت قطعه‌سازی باید احیا شود

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: در شرایط پسابرجام صنعت خودرو به خوبی از شرایط موجود بهره گرفته و همکاری با خودروسازان بین‌المللی را آغاز کرد اما صنعت قطعه‌سازی هنوز آن طور که باید با شرایط جدید همراه نشده است.

صنعت قطعه‌سازی باید احیا شود
کد خبر: 190081
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: در سه سال گذشته صنعت خودرو با هدایت دولت قراردادهای مشارکت در تولید با خودروسازان مطرح بین‌المللی منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه تا اینجای کار این همکاری‌ها به نتایج خوبی رسیده و شاهد سرمایه‌گذاری خودروسازان مطرح بین‌المللی در ایران هستیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در قراردادهای جدید تضمین‌های لازم برای استمرار همکاری از خودروسازان خارجی اخذ شده که از جمله آنها سرمایه‌گذاری این شرکتها در ایران است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: بنابراین علی‌رغم خروج آمریکا از برجام روابط صنعت خودرو با خودروسازان خارجی ادامه خواهد یافت اما این وضعیت تلنگر خوبی است تا صنعت خودرو از توسعه توان داخلی به‌ویژه احیای صنعت قطعه‌سازی غافل نشود.

وی افزود: در همکاری با خودروسازان مطرح بین‌المللی انتقال تکنولوژی به طور کامل باید صورت گیرد به‌گونه‌ای که بعد از چند سال خودروسازان داخلی بدون مشارکت خودروسازان خارجی بتوانند خودروهای به‌روز جهان را طراحی و تولید کنند که البته کامل شدن این فرایند منوط به داخلی‌سازی قطعات و مشارکت قطعه‌سازان است.

کاکایی با بیان اینکه در این زمینه باید صنعت قطعه‌سازی متحول شده و با همکاری با قطعه‌سازان بین‌المللی توان طراحی و تولید خود را ارتقا دهد، تصریح کرد: درواقع صنعت قطعه‌سازی ما نیاز به احیای دوباره دارد. این شرکتها باید نسبت به همکاری با قطعه‌سازان مطرح بین‌المللی و انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی روز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اگر صنعت قطعه‌سازی احیا نشود صنعت خودرو موفق به بومی‌سازی کامل توان طراحی و تولید خودروهای روز جهان نخواهد شد زیرا واضح است که این قطعه‌سازان هستند که باید قطعات خودروها را در سطح کیفی مناسب برای خودروسازان داخلی تولید کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها