جان کری:

«گفتمان مدنی حقیقی» مورد تهدید قرار گرفته است

وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی بامداد دوشنبه به تلویح از رئیس‌جمهور کشورش انتقاد کرد و گفت که سیاست این کشور آکنده از اتهام شده است.

«گفتمان مدنی حقیقی» مورد تهدید قرار گرفته است
کد خبر: 190108
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی در جمع فارغ‌التحصیلان «دانشگاه نیویورک ابوظبی» با انتقاد ضمنی از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که «گفتمان مدنی حقیقی» مورد تهدید قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جان کری» گفت: «گفتمان مدنی در سراسر دنیا مورد تهدید واقع شده و باعث شده اعتمادها و حقوق انسانی کمرنگ بشوند.»

وزیر خارجه سابقه آمریکا در ادامه گفت: «لازم است آمریکا شراکت به وجود آورد و نمی تواند به دنیا پشت کند. در کشور من، سیاست تقریباً به کل، آکنده از اتهام و تهاجم شده است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌ای که چند هفته پیش در انجمن سلاح آمریکا انجام داد از «جان کری» انتقاد کرده و او را مسخره کرده بود.

ترامپ در سخنانی که با خنده حاضران همراه شد گفت: «جان کری، بهترین مذاکره کننده‌ای که ما تاکنون دیده‌ایم نبود. او هرگز از پشت میز بلند نمی شد بجز زمانی که به دوچرخه سواری رفت که آنجا هم از دوچرخه افتاد و پایش شکست. این تنها زمانی بود که از پشت میز مذاکره بلند شد.»

جان کری در سال 2015 بعنوان وزیر خارجه آمریکا مشغول مذاکره با ایران بر سر توافقنامه هسته‌ای بود، او در همان روزهای مذاکره در فرانسه دوچرخه سواری می کرد که در برخورد با خودروی پلیس به زمین خورد و پایش شکست.

آسوشیتدپرس نوشته دانشگاه نیویورک ابوظبی خبرنگاران را به جلسه سخنرانی جان کری دعوت کرده اما گفته که خبرنگاران حق فیلمبرداری ندارند.

دونالد ترامپ که یکی از وعده‌های انتخاباتی خود را پاره کردن این توافق قرار داده بود روز سه‌شنبه 8 ماه می (18 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد به مشارکت کشورش در این توافق هسته‌ای پایان می‌دهد.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» که سال 2015 میان ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 حاصل شد قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی وضع‌شده به بهانه‌های هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها